לוגו: האב לבגשמה

למה המצב נהיה קשה יותר? תקשור ומסר בעקבות הידרדרות המצב הבטחוני

עשן כחול ועשן אדום מתנגשים ויוצרים אור גדול_נראה קצת כמו כאוס
זמן קריאה: 4 דקות

היה נראה שסוף סוף הקורונה מאחורינו ואפשר לחזור לשגרה, ואז אסון מירון, ומיד אחריו הסלמה במצב הביטחוני. פתאום 2020 לא נראית כל כך גרועה. המצב מעלה לחץ, חוסר שקט, דאגה, פחד וחוסר אונים. 

למה זה קורה? למה דווקא עכשיו? ומה אפשר לעשות מול זה?

קולגה שלי, רות לסטר אלמלם, ביקשה לקבל תשובות מפרספקטיבה גבוהה. אני מביאה כאן מסר שהיא קיבלה בתקשור מההדרכה שלה. 

הסבר קטן על תקשור מסוג זה לפני שנתחיל:

לכל דבר שקורה בעולם שלנו יש סיבות ארציות וסיבות גבוהות. סיבות גבוהות הן בעצם מה שקורה מאחורי הקלעים של העולם שלנו; הסיבות שמובילות לתוצאות שאנחנו רואים וחווים ביומיום. כלומר מאחורי הסיבות הארציות למצב מסוים, יש סיבות נסתרות שלא תמיד ידועות לנו. קיום של סיבה אחת לא מבטל את הסיבות האחרות – הכל תלוי בגובה ובזווית מהם מסתכלים על ה"תפוח".

סיבות גבוהות הן אנרגטיות ותיאורטיות – צריך יקרו מעשים במציאות הפיזית כדי לגרום להן לבוא לידי ביטוי. ולכן תמיד נוכל למצוא סיבות ארציות והגיוניות להסביר את המתרחש.

רות לסטר אלמלם
רות לסטר אלמלם


התקשור שרות קיבלה לגבי האירועים הביטחוניים, 14.5.21

מה הסיבה הגבוהה לאירועים האלה?

ואותו שילטון אשר לכם (ואנו כבר רמזנו על יהירותכם בעבר) אותה התנהלות שלטונית אשר לכם, כבר אינה תואמת בשום רמה את אותו עידן חדש אשר אנו מצויים בו. ואותה התקוממות (והיא אינה קורית רק בתחום הנוכחי אלא כוללת וחובקת כל תחום בחייכם) הינה המבקשת לומר – עד כאן

ואותו "עד כאן" אינו: "הגיעו מים עד נפש" כלשונכם, כוון שאין בנפש מדובר. מדובר באותה התנהלות אנרגטית לקויה אשר מצרה ומצרה ומכווצת ומשמרת בתבניות מוכרות, קדומות, ומשובלנות את אותה היסטוריה אנושית אשר לכם, את אותה התנהלות מימים ימימה אשר אינה תואמת את מערך האנרגיה של העידן אשר אנו מצויים בו, ולא נאמר – מצויים בפיתחו, כוון שאנו מצויים בו, ודרך חזרה אין.

ולכן אותה התקוממות אשר נחווית בכל תחום בחייכם, אם בביתכם, באותה מע' השכלה, באופן הפרנסה שלכם ובאותם יושבי ארצכם. מהקטן לגדול נדרש אוויר, שחרור, פתיחה, הסכמה, ונדרשת הסתכלות רחבה אשר אינה בולמת במסגרות כפייה, אלא מאפשרת אותה צמיחה רחבה כאותו גנן המשקה את כל צמחיו בגן באופן שווה ואינו עושה איפה-ואיפה. ויפרחו וישגשגו אותם צמחים כוון שמקבלים הם את ההזנה הראויה.

ביוצרכם ובשמכם אותן הגבלות, מסגרות, אשר חונקות ומשמרות דפוסי מחשבה ופעולה קדומים, הנכם פוגעים באותה צמיחה משתרגת ופגיעה זו אינה ניתנת להכלה יותר.

איך יוצאים מהמצב הזה?

אותה תשתית אשר יצרתם, ואותה תשתית אשר אתם מחרבים כעת – אחת היא.

תשתית הכפייה, ההנמכה, השליטה, המטפסת על אחד, על מנת לרומם אחר. כאותן מדרגות אנושיות אשר המטפס בהן רואה רק את דרכו למעלה ואינו רואה את שמתחתיו.

ואותה תשתית עליה להשתנות מן היסוד. ולכן נדרש אותו ערעור קיומי בסיסי אשר לכם בעת הזאת. ואותו ערעור עליו להיות מטלטל מספיק על מנת לשבור, לפרק ולמוסס מסורת של שנים – שנות דור.

סדר חדש נדרש. בכל הרמות, בכל אפיקי חייכם. והיה ותתקיים ההבנה כי המטרה אינה "להשיב דברים על כנם" אלא המטרה היא סדר קיומי חדש – תבוא הרגיעה המיוחלת, ואותה צמיחה באותו גן אשר לכם – תתאפשר.

תודה.

~~~~~~

תוספות, פרשנות והסבר במילים של מיכל:

רקע שעוזר להבין "למה דווקא עכשיו":

  • נכנסו לעידן חדש. זה תהליך שקרה בהדרגה במשך המון שנים, וכבר אי אפשר לחזור אחורה. נקודת הכניסה הרשמית היתה ב- ב-2012. ב- 2020 היתה נקודת ציון שבו האנרגיות החדשות נכנסו בעוצמה.
  • העידן החדש מביא איתו אנרגיות אחרות וצורך להתנהל בצורה אחרת.
  • ההתנהלות שלנו בפועל אינה תואמת את האנרגיות והמגמות החדשות. לכן נוצרת צרימה (במילה עדינה).

מה זה העידן החדש?

בגדול ומה שהכי רלוונטי לפוסט הנוכחי:

  • עידן שבו הדגש הוא על ביטוי והגשמה של האינדיבידואל ומלוא הפוטנציאל האישי.
  • עידן של מסגרות גמישות שתומכות באינדיבידואל, במקום שהאינדיבידואל יבטל עצמו לטובת המסגרת.
  • עידן של עצמאות  – שבו אין יותר מקום לשליטה, דיכוי וסירוס.
  • עידן שבו אנחנו משיבים את הכוח שלנו לסמכות הפנימית ולא נותנים אותו לבעלי סמכות חיצונית.

למה קורים האירועים המטלטלים?

הארועים שקורים באים להעיר אותנו ולעצור אותנו מלהמשיך בדרך הקיימת; הם דוחפים אותנו להגיד "עכ כאן!". כי כל עוד אנחנו לא אומרים זאת, נמשיך להתנהל בצורה הישנה ולאפשר אותה.

נדרש שינוי בכל תחומי החיים – החל מההתנהלות האישית שלנו בבית, במערכות היחסים ובתחום הפרנסה. ועד החינוך, יחסים בעם ויחסים עם עמים אחרים.

נדרש להסכים לשינוי, נדרש להסכים לשחרר את הישן ולתת לחדש להיכנס. זה כולל לשחרר מסגרות חשיבה, תפיסות וגם מבנים ומסגרות מדכאות.

מה השינוי הנדרש?

שוב, בקצרה ומה שהכי רלוונטי לתקשור:

אנחנו צריכים לפרק את כל התשתיות והמסגרות שיוצרות כפייה, שליטה או דריכה על האחר כדי להתרומם.

נדרש לשחרר את כל מה שחונק, מדכא ומשמר את הישן שמונע התפתחות וקידמה.

נידרשת הסתכלות רחבה, שנותנת אוויר להגשמה ולא מדכאה אנשים מסוימים.  ואוסיף בנימה אישית כי הוזכרה כאן מערכת החינוך: גם ילדים הם אנשים.

איך אפשר לצאת מהמצב הזה?

נדרשים מהלכים שיהיהו מספיק  מטלטלים בשביל לשבור ולפרק מסורת של שנים. להפגין, להתפלל, או לעשות מדיטציות של אור ואהבה – זה לא יספיק.  צריך לעשות משהו שיטלטל את הקיים, יהרוס אותו ויאפשר לבנות משהו חדש.

איך עושים את זה בפועל?

הפתרונות הפרקטיים יגיעו כאשר קודם כל תהיה הבנה של ה"מה". זה טבע הדברים – קודם עולה רצון והחלטה לשינוי – ואז מגיעות ההבנות והרעיונות לגבי איך לעשות בפועל.

יש לי כמה רעיונות, אבל יש אנשים שיותר טובים ממני ב"איך". אולי אתם חלק מהם. ובכל מקרה – כדי לעשות את המהלכים האלו – צריך מאסה קריטית של אנשים שתבין את הצורך בהם.

ככל שיותר אנשים יבינו ש"עד כאן" ויסכימו לחדש; ככל שנפסיק לרצות לחזור לשגרה, לסדר הקיים, למה שמוכר לנו; ככל שנבין שצריך לבנות פה עולם חדש בכל תחומי החיים – אז תגיע הרגיעה, תתאפשר צמיחה, ונמצא את הפתרונות הפרקטיים לטלטול הישן ובניית החדש. 

ומשהו מרגיע לסיום…

לתפיסתי וממיטב נסיוני, גם כשמתרחשות טלטלות מדיניות ועולמיות – אם אנחנו באופן אישי במקום מדויק עם עצמנו ואם אנחנו מתנהלים לפי ערכי העידן החדש – אז אנחנו עוברים את התקופה ביותר קלות ופחות טלטלות. אנחנו באופן אישי פחות נפגעים, גם אם נופל טיל לידנו או שיש התפשטות וירוס.

בתחילת 2020 יצרתי קורס דיגיטלי קליל אך עמוק, שעוזר לעשות בדיוק את זה. הקורס כולל הרחבה על התודעה החדשה והשינוי הנדרש מאיתנו, וגם כלים פרקטים להכניס את התודעה הזו ליום יום.

תלמידים שלי שלמדו אותו בשיא חוסר הוודאות והכאוס של תחילת הקורונה אמרו שזה עזר להם למצוא שלווה בתוך הכאוס, ולהרגיש חיבור גדול יותר לעצמם. כאן יש פרטים.


איפה ההסברים האלו פוגשים אותך?

יש לך שאלות? רעיונות לאיך לטלטל את הספינה הטובעת? מחשבות אחרות על הפוסט?

אשמח לקרוא בתגובות למטה.

רוצה ליצור קשר עם רות, המתקשרת?

נעזרתי בהדרכה של רות כמה פעמים ב-6 השנים האחרונות. בכל פעם המסר נגע עמוק לנקודה, הביא פרספקטיבה גבוהה, וגם נתן לי כיוון פרקטי וברור להתמודדות.

אז אם יש לך רצון בהבנות לגבי התמודדות עם התקופה הזו או עניינים אישיים בחיים שלך – מוזמנים ליצור איתה קשר ב 050-8652642.

והנה עוד פוסטים להבנת השינוי הנדרש:

מיכל פולת בגבס אחרי הניתוח
עדכון תודעתי

על הקורונה וסימנים מהיקום

זמן קריאה: 5 דקות סימנים מהיקום מגיעים כדי לדייק את ההתפתחות שלנו, גם בחיים האישיים, וגם במציאות הקולקטיבית. בהמשך הפוסט אגע במה הקורונה מסמנת לנו ואיך אפשר להתאים את

שווה לקרוא >

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: