לוגו: האב לבגשמה

למה כל כך קשה בשנים האחרונות?

איש עצוב מקרטון יושב על קופסת קרטון
זמן קריאה: 4 דקות

לפני כמה ימים אמרתי למישהי שהאנושות עוברת שינוי גדול ומהותי. בקושי סיימתי את המשפט, והיא אמרה לי, "זה נכון, אנשים לא יודעים לחשוב, יודעים רק לעשות". התפעלתי איך היא ניסחה את זה כל כך מהר ובצורה כזו מדויקת. אולי אתם שואלים את עצמכם עכשיו, "מה זאת אומרת לא יודעים לחשוב??" הרי אנחנו חושבים כל הזמן – אלפי ועשרות אלפי מחשבות ביום. חלקכם אפילו תגידו שאנחנו חושבים יותר מדי ולא מספיק מרגישים.

אז הכוונה היא לא שאנחנו לא חושבים, אלא שמה שמניע אותנו זה העשייה. "נעשה ונשמע" – כלומר קודם נעשה ואז נחשוב ונבין. נעשה כי צריך, כי זה ככה, כי זה מה שכולם עושים, כי ככה מקובל. וגם אם נחשוב – נחשוב כמו שמקובל. על זה רובנו גדלנו, ככה אנחנו מתוכנתים. אפשר לקשור את זה למערכת החינוך שמלמדת אותנו להיות צייתנים וממושמעים (כי זה מה שהיה צריך בתקופת המהפיכה התעשייתית כשהמערכת הזו נוצרה). אבל זה התחיל הרבה קודם.

איש עצוב מקרטון יושב על קופסת קרטון


משחר האנושות בני אדם לומדים מסגרות. בתחילת ההתפתחות שלנו, כנשמות חופשיות שלראשונה התגלגלו בגוף, היינו צריכים להבין את החוויה של להיות בחומר – באדמה. בשביל זה למדנו להשתמש בגוף שלנו, למדנו איך עושים סקס ואיך מביאים ילדים לעולם, למדנו להדליק אש, למדנו איך לעבד קרקעות. מה שהיום ברור מאליו, לקח שנים של ניסוי טעייה ותהייה. בשלבים מתקדמים של ההתפתחות שלנו גם למדנו להבין את עולם הרגש והנפש, ולמדנו שהוא מחובר לגוף.

התמקצענו בלימוד המסגרות עד כדי כך שכיום יש מסגרת לכל תחום בחיים. עד השנים האחרונות, כל אספקט בחיים שלנו היה ממוסגר: פעוטון, גן, יסודי, חטיבה, תיכון, צבא, הודו, תואר, זוגיות, חתונה ילדים, פנסיה, נכדים, בית אבות… כשבכל אחד מהשלבים נורא ברור איך דברים אמורים להיעשות; אך משפחה אמורה להיראות ולהתנהל, מה כדאי ללמוד, מה נחשב מקצוע מכובד וכו'. גם מה שקורה בבין-לבין היה נורא ברור: איך אישה אמורה להתנהג ואיך גבר אמור לפעול, איך צריכים להתלבש, מה צריך לאכול, כמה פעמים צריך לאכול ועוד. לכל דבר היה מסגרת מקובלת.

המסגרות האלו התפתחו כי זה היה נושא ההתפתחות של האנושות בעידן הישן. זה מה שהיינו צריכים ללמוד. בשפת היסודות, מה שלמדנו היה להכיר את האדמה דרך המים – דרך החוויה והרגש (השתייכות ובטחון למשל). מאחר וזו היתה הלמידה, לא היה צורך לחשוב. בשביל להשתייך למסגרת "צריך לעשות את מה שצריך לעשות". חשיבה עצמאית ויצירתית מפריעה ללמידת מסגרות. הרי אי אפשר להתאים למסגרות כשכל הזמן חושבים ובודקים מבפנים מה מתאים ומה נכון ומה באמת רוצים ובאיזה דרכים אחרות אפשר לפעול (מנסיון 🙂 ).

אממה, בשנים האחרונות זה משתנה. השינוי שהאנושות עוברת הוא מהכרת האדמה דרך המים להכרת האדמה דרך האוויר. כלומר: מ"נעשה ונשמע" ל"נבין ונעשה". מיצירת מציאות דרך עבודה קשה והרבה מאמץ, ליצירת מציאות בפשטות דרך המחשבה והחיבור לעצמנו. השינוי הוא מדומיננטיות של יסודת המים והאדמה לדומיננטיות של יסודות האש והאוויר.

תודעה חדשה אש


אחד הדברים שקורים כשהאוויר והאש מתגברים זה שהמחשבות והרצונות שלנו מתחזקים ואפילו משתוללים. אלו האנרגיות שהיום אנחנו צריכים לשלוט בהם ולהכיר. אם עד לפני כמה שנים היה עדיף לא לשאול שאלות ולהתאים למסגרת, היום מאוד קשה לנו להשאר במסגרות. יותר ויותר אנשים היום מתחילים לשים סימני שאלה ולרצות שינוי. יותר ויותר אנשים מרגישים שהמסגרות שהם נמצאים בהן לא משרתות אותם ואף חונקות אותם. ויותר אנשים מתמיד רוצים לממש ולהגשים את עצמם.

אז קודם כל, זה לא מקרי. זו המגמה. האבולוציה שלנו הולכת לכיוון של עצמאות, הגשמה עצמית, יצירת המציאות שאנחנו רוצים דרך המחשבה, חדשנות ועוד. איפה הבעיה? שכמו אותה אחת שציטטתי בתחילת הפוסט אמרה: "אנשים לא יודעים איך לחשוב, יודעים רק לעשות". לא לימדו אותנו לחשוב עצמאית, לא לימדו אותנו לשאול שאלות, לא לימדו אותנו להקשיב לעצמנו, לא לימדו אותנו לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים. אפילו לא לימדו אותנו שמותר לרצות ושאפשר להגשים את מה שאנחנו באמת רוצים.

אפשר כבר לשמוע ולראות את המגמה החדשה בכל מקום. אמנם עדין הרבה מסגרות מנסות לשמור על הישן ולהשאר מקובעות, אך ניתן לקרות ניצנים של חדשנות בכל מקום. המסגרות מתחילות להשתנות ולהתגמש. מכל עבר מדברים על "לחשוב מחוץ לקופסה", הגשמה עצמית, יצירת מציאות ועוד. כל אלו הן חלק מהמיומנויות יסודות האש והאוויר שאנחנו צריכים לפתח ולשכלל כדי להצליח בעידן החדש.

השינוי הזה הוא מאוד מהותי ולא טריוואלי. משחר האנושות אנחנו רגילים להתנהלות שונה בתכלית, והמעבר הזה הוא לא פשוט ויוצר הרבה בלבול (שלא לדבר על הקצנה ועוד הרבה משברים ברמה האישית והעולמית שלא נכנס אליהם כרגע, למרות שזה קשור ישירות).

הסיבה שהמידע של תודעת העל ירד לעולם החל משנת 2004 היה להכין אותנו לשינוי הזה – הן מבחינה תודעתית והבנתית, הן מבחינת כלים, והן מבחינה אנרגטית. בידע שהתקבל יש הסברים מעמיקים לגבי מהות השינוי הזה ואיך הוא קשור לעוד הרבה אסקפטים בחיים שלנו שלא פירטתי כאן. בנוסף – יש תרגול מתמיד של חשיבה עצמאית וגמישה, ושכלול המיומנויות האוויריות כמו הקשבה לקול הפנימי, יצירת מציאות, חיבור לייעוד, וחיזוק האינטואיציה ויכולות התקשור.

(עדכון מאפריל 2020:)
אם אתם רוצים לפתח את המיומנויות האלו ולהתאים את עצמכם לעולם החדש, מוזמנים לקורס הדיגיטלי: מפתחות להצלחה בעולם החדש. השיעורים קצרים וקולעים, ובכל כל אחד יש עקרון אחר מתודעת העל + כלי לתרגול. מכאן מצטרפים.

 

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

מיכל פולת בגבס אחרי הניתוח
עדכון תודעתי

על הקורונה וסימנים מהיקום

זמן קריאה: 5 דקות סימנים מהיקום מגיעים כדי לדייק את ההתפתחות שלנו, גם בחיים האישיים, וגם במציאות הקולקטיבית. בהמשך הפוסט אגע במה הקורונה מסמנת לנו ואיך אפשר להתאים את

שווה לקרוא >
להקשיב פנימה זה לא רק לאיזה קול מקשיבים, זה גם איזה שאלות שואלים
חיבור פנימי

הקשבה פנימה כאורח חיים

זמן קריאה: 2 דקות האם כדאי להשקיע ברשימת תפוצה?", "האם אני צריכה לכתוב פוסטים כדי לשווק?" השבוע מישהי הייתה אצלי בפגישת ייעוץ ושאלה אותי את השאלות האלו. עניתי את

שווה לקרוא >

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: