לוגו: האב לבגשמה

להבין את השינויים דרך 4 היסודות

4 היסודות מחוברים
זמן קריאה: 3 דקות

הרבה ממי שקורא את הפוסט הזה כבר שמע על כך שהאנושות כיום עוברת שינוי/מהפך/אבולוציה. גם מי שלא שמע על כך ולא מחובר בכלל לרוח מרגיש את זה על בשרו. אנחנו בעצם בתקופת מעבר מעידן ישן לעידן חדש, ויש לזה כל מיני שמות : "עידן הדלי", "העולם החדש", "עידן המסכים", "עידן האינטרנט", "עידן השפע" ועוד. אני רוצה להציג כאן את הפרספקטיבה שתודעת העל מביאה על מה זה בעצם השינוי הזה, מה הסיבה שהוא קורה ואיך להסתנכרן איתו ולעבור את התקופה הזו יותר בקלות.

תודעת העל מסבירה שמטרת הבריאה שלנו היא חקר 4 היסודות. כל דבר שקיים בעולם שלנו, מורכב משילוב מסוים של היסודות: אש, מים, אוויר ואדמה, ואת הבריאה מעניין איך 4 היסודות האלו משתלבים בכל הצירופים האפשריים ובאים לידי ביטוי בחומר. כל יסוד מייצג עולם שלם ומביא איתו איכויות רבות. באופן מאוד מופשט:

יסוד האש מביא איתו את הרצון והיוזמה.

יסוד המים מביא איתו את כל עולם הרגש.

יסוד האוויר מביא איתו את החשיבה והרוח.

יסוד האדמה מביא את המסגרות והביצוע.

בעידן הישן, מטרת המחקר של הבריאה הייתה לבדוק איך יוצרים בפיזי, דרך מים ואדמה. לכן כאנושות, משחר קיומנו, למדנו את המים והאדמה: למדנו להכיר את הגוף הפיזי (לפני כן היינו נשמות בלי גוף), למדנו איך לעשות סקס ולהתרבות, אח"כ למדנו להוסיף את הרגש (מים) ולהנות מזה, למדנו להדליק אש, למדנו לחיות במסגרת ופיתחנו מוסכמות לכל תחום ותחום בחיינו. באופן כללי למדנו להכיר את כל עולם החומר והרגש, ואפילו הבנו שיש קשר בין גוף (אדמה) לנפש (מים) ואיך הם משפיעים זה על זו.

אפשר להגיד שכאנושות עשינו עבודה טובה בלהבין את המים והאדמה, אבל כמו בכל ניסוי, היו לזה גם הרבה השלכות הרסניות: השתעבדות לחומר, התמכרות לדרמות רגשיות, הרס כדור הארץ, איבוד החיבור לעצמנו ולתסריטים האישיים שלנו ועוד. השינוי שקורה בשנים האחרונות (והתחיל בהדרגה כבר עם תחילת המהפיכה התעשייתית) הוא שהמחקר משתנה ושהיסודות שהופכים לדומיננטיים הם אוויר (מחשבה) ואש (יצירה). מחשבה יוצרת כבר אמרנו…??

4 היסודות מחוברים


זה אומר שבעידן החדש, הלמידה היא איך ליצור בחומר דרך המחשבה והרצון. לכן בשנים האחרונות מדברים כ"כ הרבה על בריאת מציאות ויורדים כ"כ הרבה כלים שמאפשרים לעשות את זה. אם בעידן הישן היה צריך לעבוד קשה ולחוות דרך החומר כדי להצליח, היום צריך לפעול מתוך חיבור לחלק הגבוה/פנימי שלנו, עם דיוק וחסכון אנרגטי – לא לעבוד קשה אלא אפקטיבי, חכם ומדויק.

ההתגברות של יסודות האש והאוויר מביאה איתה עוד הרבה דברים, למשל:

*חדשנות, יוזמה, רעיונות, יצירתיות – כל אלו מאפיינים של יסוד האש.

*מהירות – אש ואוויר הם יסודות מהירים וקלילים, לכן היום נראה לנו שזמן טס, לכן הרבה תהליכים היום קורים באופן מטארי ולפעמים קוונטי, לכן אנשים מחפשים אינסטנס ובאמת יש הרבה כלים שמאפשרים תהליכים ושינויים מהירים, לכן הרבה פעמים אנחנו ממצים דברים מהר ורוצים להחליף עיסוק כל כמה חודשים ועוד.

*שקיפות (אוויר הוא שקוף, ולכן "פתאום" כל השחיתויות נחשפות, אין פרטיות, אנשים לא יכולים יותר לשמור בבטן ועוד).

*אינדיבידואליזם, עצמאות – אש ואוויר הם יסודות עצמאיים. לכן כ"כ מדברים על הגשמה עצמית, על חיבור לייעוד, לכן כ"כ הרבה אנשים מרגישים שהם כב רלא מוכנים ש"יגידו להם", שישלטו עליהם ועוד. זה מתבטא בין היתר בפירוק של הרבה מערכות יחסים, באחוזים גבוהים יותר של פרילנסרים ועצמאיים ועוד.

*חיבור לרוח – אוויר כמובן. וכחלק מהשקיפות בעידן החדש נהיה הרבה יותר מחוברים למה שנקרא "עולם האמת" (העולם שמעבר, עולם הרוח…). "הסרת הצעיפים"…

~~~~~~~

זה לא אומר שהמים והאדמה נעלמים – הם לא. אבל הם כן הופכים ועוד יהפכו לפחות דומיננטיים. הרגש (מים) יהפוך להיות גבוה יותר (יותר הבנה של האחדות, אהבה, חמלה – פחות דרמות רגשיות, תלות, קורבנויות) והמסגרות (אדמה) הופכות להיות גמישות יותר, אווריריות יותר – ובעיקר – כאלו שמשרתות את האינדיבידואל ומתאימות לו – ולא להיפך. לכן בשנים האחרונות יש סימן שאלה על כל מה שהיה מוכר ו"ברור"; יש כיום מלא סוגי משפחות – זה כבר לא רק "אבא, אמא, ילד, ילדה, כלב וחתול". המוסדות מאבדים מכוחם, אנשים ממציאים לעצמם מקצועות ועוד.

אפשר לראות כל שינוי שקורה בחיים האישיים שלנו ובעולם דרך הפרסקטיבה הזו: עליה באש ובאוויר וירידה במים ובאדמה. (ויש גם ניואנסים של דברים שקורים כתוצאה מהתנגדות לשינוי או כתוצאה מהשלמות שצריך לעשות מהעידן הישן – כי אנחנו בתקופת תפר).

כדי לחוות את המעבר יותר בקלות ולהסתנכרן עם השינוי, יש להתחבר לאש ולאוויר, שזה אומר: להתחבר פנימה, לפעול מתוך עצמאות, אינדיבידואליזם, חיבור לנשמה/תקשור/אינטואיציה, חדשנות, אומץ, יוזמה, הבנה, חשיבה (עצמאית ויצירתית כמובן). זה גם אומר לפעול בצורה יעילה ולהתחבר לטכנולוגיה (מי שמתנגד אליה רק יישאר מאחור – חבל על האנרגיה לנסות להתנגד). ובשביל להצליח בכל זה צריך גם לשחרר עניינים רגשיים לא פתורים.

זה היה מאוד בגדול, מקווה שזה עשה לך סדר. ואם יש שאלות אפשר לשאול פה למטה בתגובות 💜

~~~~~~

רוצה לדעת עוד?

בקורס מפתחות להצלחה בעולם החדש אני מרחיבה על ההבדלים בין העידן הישן לחדש, ויותר חשוב: מקבלים כלים שעוזרים להתאים את עצמנו לרוח השינויים ולהצליח בעולם החדש, גם כשמסביב יש כאוס. זהו קורס דיגיטלי בפורמט אודיו, אז אפשר להצטרף עכשיו, ומייד להתחיל להקשיב כמו לפודקאסט 🙂

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

מיכל פולת בגבס אחרי הניתוח
עדכון תודעתי

על הקורונה וסימנים מהיקום

זמן קריאה: 5 דקות סימנים מהיקום מגיעים כדי לדייק את ההתפתחות שלנו, גם בחיים האישיים, וגם במציאות הקולקטיבית. בהמשך הפוסט אגע במה הקורונה מסמנת לנו ואיך אפשר להתאים את

שווה לקרוא >

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: