לוגו: האב לבגשמה

איך זה שאנשים מחפשים את הכיוון הרבה זמן ולא מוצאים? 

מיכל פולת בטבע כמו מורת דרך
זמן קריאה: 3 דקות

פונים אלי אנשים שכבר חודשים באימון או טיפול, ועדיין לא יודעים מה התשוקה שלהם. אנשים מספרים לי שהם היו כבר בהרבה אבחונים תעסוקתיים, ועדיין לא יודעים מה הכיוון הנכון להם. 

אני שומעת מהם על הפחד להשקיע בעוד מפגש הכוונה, ואני כל כך מבינה. וכואב לי. כואב לי לשמוע על התקווה שנעלמת והייאוש שחוגג. ואני יודעת שזה לא חייב להיות ככה. אני יודעת מנסיון שתוך שעה אפשר למצוא את הייעוד. 

אז מה הסיבה שאנשים מחפשים ולא מוצאים? מה הסיבה שמאמנים ופסיכולוגים מצוינים לא מצליחים לעזור? מה הסיבה שהתהליכים כל כך ארוכים ואיטיים, למרות שאנחנו בעולם שהוא כל כך מהיר? 

בפוסט אני רוצה להאיר על כמה נקודות שאני מקווה שיעזור לך למצוא ולא לחפש. ואם את/ה בעצמך מלווה אנשים – אני מקווה שזה יעזור לך לעשות את זה באופן אפקטיבי יותר.


אז למה מחפשים ולא מוצאים?

כל אחד מאיתנו ייחודי, כך שזה לא שיש תשובה אחת ל-למה אנחנו לא מוצאים. אבל אפשר לרכז את הסיבות ל-3 קבוצות עיקריות:

1. תפיסות מוטעות 

יש הרבה תפיסות מוטעות לגבי איך זה ייראה "כשנמצא". יש הרבה תפיסות שגויות על תשוקה, חלומות ומה זה בעצם ייעוד. ואז אפשר להמשיך לחפש אותו שנים ולא לזהות, למרות שהוא מתחת לאף.

למשל אנשים חושבים ש"אם הייתי יודעת מה החלום כבר הייתי מסתערת עליו", אבל זה נכון בדיוק כמו התפיסה שאראה את האביר על הסוס הלבן ומיד אדע שזה הוא ונחיה באושר ובעושר לעד. במלים אחרות: זה נכון באגדות, ויש אולי כמה אנשים שנכנסו ככה לזוגיות. אבל גם בזוגיות הכי מהממת – לא הכל תמיד ורוד. ולא בכל יום אנחנו עם פרפרים בבטן וניצוצות בעיניים. ולפעמים אפילו בא לנו שהאביר יעלה על הסוס ויסע לאנשהו כדי שנוכל להשאר לבד בבית.

חלק מהתפיסות האלו היו נכונות פעם, אבל הן לא רלוונטיות לעידן שאנחנו חיים בו. למשל התפיסה ש"צריך לחשוב איפה נהיה עוד 10 שנים" או "צריך לבחור מקצוע אחד להתמקד בו".


2. שאלות לא מדויקות

למשל, מלמדים אותנו לשאול את עצמנו "מה החזוקות שלי? במה אני טובה?". אבל השאלות האלו האלו הן חלקיות מאוד. כי לא כל דבר שאנחנו טובים בו או אפילו אוהבים זה משהו שנרצה להתמסר אליו. לא פחות חשוב להבין מה התשוקה שלי. אבל גם זה לא מספיק.

בפסיכולוגיה ואימון רגילים במקרה הטוב מדברים על חוזקות, ערכים ותשוקות. אבל  חשוב להתייחס למשל גם למגבלות שלנו וגם למצבר האנרגטי שלנו. קורס "תודעת העל" הביא עולם שלם של ידע, שמדבר על מי אנחנו, מה הסיבה שאנחנו כאן, איך מזהים מה נכון לנו, מה המערך שתומך בנו כדי להגשים את זה. 

 הידע הזה יוצא מנקודת הנחה שלכל אחד בעולם יש ייחודיות ותפקיד. שלקיום של כל אחד מאיתנו יש משמעות וחשיבות – ושלכל אחד יש את כל מה שצריך כדי להצליח בתפקיד שבחרנו לעצמנו לפני שנולדנו. 

כשלומדים את הידע הזה, אנחנו מתחילים לשאול את עצמנו שאלות אחרות, ולקבל תשובות מדויקות יותר. בנוסף, הידע הזה מאפשר לזהות בצורה הרבה יותר מהירה וברורה את הכיוונים הנכונים לנו ואת הייעוד שלנו. 


3. שכחת מצויה (או: ספקות)

הרבה פעמים אנחנו מזהים לרגע מה נכון לנו, אבל שוכחים וממשיכים להגיד שאנחנו לא יודעים מה התשוקה. זה יכול להיות קשור לסעיף 1 – תפיסות שגויות. כי אם למשל אני חושבת ש"אם יומיים אחרי שהבנתי מה התשקה כבר לא בא לי על זה" או ש"אם יש קושי זה סימן שזה לא זה" – אז בכל פעם שנבין מה הכיוון שלנו, מהר מאוד נאפס את מה שהבנו ונמשיך להגיד שאנחנו לא יודעים.

הרבה פעמים זה גם מגיע מפחד או כל מיני התניות שאנחנו לא מודעים אליהם. כאן נכנסים כל "מה יגידו" ו"מה יחשבו עלי". אבל גם –  "אני עוד לא מספיק טובה", "אני לא יודעת מספיק", "זה עלול להיכשל", "אין לי את מה שצריך" וחבריהן.

המחשבות האלו ישר משביתות לנו את השמחה והתשוקה, ואז אנחנו שוב בטוחים שבעצם אנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים.


רוצה עזרה בלהפסיק את החיפוש ולהתחיל לפעול להגשמה שלך?

בקרוב אני פותחת תוכנית ליווי של 3 חודשים שתכלול את כל המרכיבים שציינתי בפוסט. איך נעשה את זה? עם 3 מרכיבים מרכזיים:

1. מפגש הכוונה ודיוק איתי –
מפגש שנבין בו מה המהות, התשוקה והכיוון שלך. זה יקרה בזכות הידע של "תודעת העל" ונסיון החיים שלי שמאפשרים לי לשאול שאלות מדויקות.  ובעיקר – בזכות המתנה שיש לי בלזהות מהר את התשוקה, ייחודיות, מהות וחסמים של אנשים – ומשם לפתוח להם את הדרך להגשמה.

2. פיתוח תודעה חדשה – נלמד ידע גבוה ופרקטי מתוך "תודעת העל", שמקנה הבנה גבוהה על מי אנחנו, מה באנו לעשות, איך לזהות את הייעוד, ואיך לנהל את האנרגיה שלנו בצורה מקדמת. 

3. מאסטרמיינד בקבוצה קטנה ותומכת – כמעט כמו ליווי אישי, בתוספת הכוח של הקבוצה. במאסטרמיינד נדייק את הדרך של כל אחת, נבין מה הצעד הבא, ונשתמש בכוח של המסגרת כדי להבריא משכחת מצויה ולהתקדם לכיוון העשיה.

כאן יש עוד פרטים: אקסלרטור ליציאה לאור 


רוצה משהו מיידי יותר?

בספר לתת לעצמך לקרות אני מאירה על תפיסות ודרכים בהן אנחנו מפריעים לעצמנו לזהות ולחיות את הייעוד. הספר כולל גם כלים פרקטים לזיהוי המהות שלנו, יחד עם סיפורי השראה. הספר הוא כמו לשבת איתי בכמה שיחות, ומרחיב על הדברים שכתבתי בפוסט.

פה אפשר לרכוש עותק דיגיטלי ולהתחיל לקרוא כבר עכשיו, או להזמין עותק פיזי שיגיע אליך הביתה עם שליח.

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: