לוגו: האב לבגשמה

על מה זה העולם החדש והמפתח לאפקטיביות

ספירלה כאוטית
זמן קריאה: 4 דקות

מה זה בכלל 'העולם החדש'? יש אנשים שהמונח לא אומר להם כלום. יש אנשים שמשתמשים בו על בסיס יומיומי. וכששואלים אנשים מה זה בעיניהם העולם החדש, מקבלים אינספור תשובות שונות.

אז בפוסט אני הולכת להציע פרסקפטיבה על מה זה בעצם העולם החדש. הפרספקטיבה הזו מכילה בתוכה הרבה הגדרות אחרות ששמעתי, ואני מקווה היא תעשה לכם סדר. אתייחס גם לאיך להיות אפקטיביים בעולם החדש, ואיך אפשר למצוא בטחון בתוך כל הטלטלות והשינויים.

…….

נתחיל מהברור מאליו: אנחנו חיים בעולם שהופך להיות דיגיטלי יותר ויותר. יש יותר ויותר אפשרויות, ויש המון ידע זמין. העולם הזה מאפשר הרבה חופש, הרבה בחירה, הרבה ביטוי עצמי והרבה הגשמה.

העולם הזה יכול להיות מאוד מציף. דווקא כי יש כל כך הרבה מידע וכי יש תחושה שהכל אפשרי. פתאום צריך לקבל מלא החלטות בכל רגע. והכל קורה מהר מאוד ומשתנה כל הזמן. זה מבלבל גם כי המסגרות שגדלנו עליהן מתפרקות, וכי כל מה שהתרגלנו לסמוך עליו מתערער ואיתו הביטחון.


אומרים שכדי להצליח בעולם החדש צריך גמישות מחשבתית, מהירות תגובה, יצירתיות, חדשנות ויכולת להמציא את עצמך מחדש. כל אלו (ועוד דברים שבטח שכחתי) נכונים. עם זאת, יש מאפיין אחד בעיניי שמאפשר את כל אלו, והוא ההבדל המהותי בין העולם הישן לחדש:
חיבור והקשבה לעצמנו. או יותר מדויק: יצירת החיים שמתאימים לנו, מתוך חיבור פנימי – במקום יצירת החיים מתוך נסיון להתאים למסגרות חיצוניות.

…..

בעולם הישן לימדו אותנו שהצלחה באה מהסתכלות החוצה: מלהבין אילו מקצועות נחשבים, איך להתנהג כדי להשתייך ושיאהבו אותך בחברה, איפה נמצא הכסף, איפה יש ביטחון כלכלי וקביעות, מה האנשים הכי מצליחים בעולם עושים, מה ההרגלים שלהם, ואיך הם קמים בבוקר. בגדול – למדנו שיש איזושהי נוסחא – שיש אותה למישהו מחוצה לנו, וכדי להצליח אנחנו פשוט צריכים למצוא אותה.

ואז מגיע העולם החדש ואומר: לא רק שיש מיליון נוסחאות ומלא דרכים אפשרויות – אף אחד לא מבטיח לכם כלום. בכל רגע הכל יכול להשתנות. העבודה הזו שנתנה לכם יציבות? התוכנית העסקית שבניתם עליה? בתוך רגע יכול להגיע וירוס שימחק אותן.

…..

אבל זה לא אומר שבעולם החדש אי אפשר למצוא ביטחון או שאי אפשר להצליח. זה רק אומר שהדרך לשם היא אחרת: מבפנים החוצה. העולם החדש אומר שיש נוסחאות להצלחה כמספר האנשים שחיים בעולם, ושלכל אחד מאיתנו יש נוסחא ייחודית להצלחה. העוולם החדש מלמד אותנו שהדרך למצוא את הנוסחה הזו, היא לפעול מתוך הקשבה פנימית מתמדת. 

כשאנחנו מחוברים לעצמנו ומקשיבים פנימה, אז באופן טבעי מגיעות גמישות מחשבתית, חדשנות, יצירתיות וכל המילים היפות האלו. כשאנחנו מקשיבים פנימה, אנחנו גם יכולים לסנן מידע ולראות מה מכל השפע נכון לנו ומה סתם מסית. ויותר מזה: כשאנחנו מחוברים פנימה – הכי מצליח לנו ואנחנו יכולים למצוא בטחון אמיתי. בטחון שנשאר איתנו גם כשהמציאות בחוץ משתנה ומערערת.

אז איך כל זה קשור לאפקטיביות, פרדוקטיביות וניהול זמן?

לפעול מתוך הסתכלות החוצה כמו שלימדו אותנו בעולם הישן – זה מאוד לא אפקטיבי. אם אנחנו לא יודעים מה אנחנו באמת רוצים, אנחנו מתחילים להתפזר ולהתבלבל מכל האפשרויות. אם אנחנו מנסים להתאים את עצמנו למסגרת חיצונית או לרצונות של אחרים – אז או שלא יילך לנו וזה יוריד את הבטחון, או שנצליח אבל זה ילווה בהמון מאמץ. לא חבל?

כדי למצוא את "הנוסחה" האישית שלנו להצלחה, חשוב לשאול את עצמנו מה אנחנו באמת רוצים. התשובה לא תמיד קלה. והיא לא תמיד מגיעה מייד. בכל זאת גדלנו בעולם שלא לימד אותנו לשאול את השאלה הזו. אבל כששואלים ומסכימים לשמוע את התשובות – הן מגיעות. וכשאנחנו פועלים להגשמה של דברים שאנחנו באמת רוצים – מראש העשייה שלנו אפקטיבית יותר. כי יש תשוקה וכוחות פנימיים שמניעים אותנו, ואז קל לנו יותר.

מוזמנים להדפיס ולתלות במקום בולט

 

אחרי שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, הנוסחה ממשיכה עם לזהות את הדרך שנכונה לנו לעשות את זה. 100% התאמה אישית. אין דרך אחת שנכונה לכולם, בשום תחום. אפילו בהקשבה פנימית – כל אחד עושה את זה בדרך אחרת. ולמצוא את הדרך להתחבר לעצמנו מצריך התנסות ותרגול.

ההקשבה הפנימית ודיוק הדרך הנכונה לנו אלו לא דברים שעושים פעם אחת – זה כל הזמן; זה להקשיב למה נכון לנו כרגע, ומתוך איזה מקום אנחנו פועלים. זה לזהות את הקצב, התזמון והמינונים הנכונים לנו.  זה לזהות מתי זה זמן לגרום לדברים לקרות, ומתי זה זמן לתת להם לקרות. זה גם לזהות מתי משהו שהיה נכון פעם כבר לא מתאים לנו, והגיע הזמן לעבור לדבר הבא. גם אם "פעם" היה לפני 3 חודשים.

דיוק עצמי כולל גם לנהל את האנרגיה שלנו בצורה חכמה; זה לזהות מתי זה הזמן לפעול ומתי זמן לנוח. זה לפעול ברוגע, בלי מאמץ, באפקטיביות. זה כולל גם שימוש נכון בטכנולוגיה – כזה שבו אנחנו שולטים בה ולא היא בנו; כזה שבו הטכנולוגיה היא כלי בשירות התודעה ולא שולטת בתודעה שלנו.

לסיכום 

העולם החדש מביא איתו המון הזדמנויות ואפשרויות, זו תקופה מדהימה ומיוחדת בהיסטוריה האנושית, בה יותר מתמיד אנחנו יכולים להגשים את עצמנו ולפרוח. לצד זה, יש לא מעט אתגרים ומיומנויות חדשות שעלינו לפתח. מקווה שהפוסט עזר לשפוך אור על הלמידה המרכזית: הקשבה פנימית מתמדת.

להעמקה:

רוב הפוסטים באתר מתחברים לאחד או יותר מהדברים שהזכרתי בפוסט. מצרפת למטה כמה נבחרים. ואם אתם רוצים להעמיק יותר ממה שאפשר בפוסט – מוזמנים לקורס הדיגיטלי: איך למצוא בטחון במציאות משתנה.

הקורס מרחיב על ההבדלים בין העולם הישן לחדש ומקנה כלים להקשבה עצמית וליצירת בטחון שלא מושפע מטלטלות חיצוניות. כאן הפרטים.

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

להקשיב פנימה זה לא רק לאיזה קול מקשיבים, זה גם איזה שאלות שואלים
חיבור פנימי

הקשבה פנימה כאורח חיים

זמן קריאה: 2 דקות האם כדאי להשקיע ברשימת תפוצה?", "האם אני צריכה לכתוב פוסטים כדי לשווק?" השבוע מישהי הייתה אצלי בפגישת ייעוץ ושאלה אותי את השאלות האלו. עניתי את

לצלול פנימה >

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: