לוגו: האב לבגשמה

טיפ קריטי לפרודוקטיביות שאף אחד לא מתייחס אליו

שמש שוקעת והולכת לנוח
זמן קריאה: 3 דקות

כשמדברים על פרודוקטיביות אנחנו נוטים לחשוב על עשייה ותקתוק משימות. מנוחה נתפסת כמותרות – משהו שנעשה רק אחרי שנסמן וי על כל מה שכבר עשינו; פרס שמגיע לנו רק אחרי שהיינו מספיק פרודקטיביים. או לחילופין – משהו שנשאיר לאחרי החיים.

מגנט מאתר הפולניה


מאז שעברתי לגור בקופנגן אני לומדת לנוח. זה שיעור חשוב שהמקום הזה מלמד. וזה לא היה לי קל בהתחלה. ממש ניסיתי להתנגד לזה. הרי יש את כל הדברים שאני רוצה לעשות ולהספיק. האמת, זה עדיין לא קל לי. אני חושבת שלרובנו בחברה המערבית ובעולם הכאוטי וההישגי שאנחנו חיים בו קשה לעצור ובאמת לנוח.

יחד עם זאת, מנוחה זה אחד הדברים הכי חיוניים לפרודוקטיביות ולהגשמה עצמית מלאה. אני אסייג את מה שכתבתי בכותרת הפופוליסטית ואגיד, שאני לא באמת היחידה שאומרת את זה. אבל כאן בפוסט אני רוצה לתת לכם כמה נקודות למחשבה, בתקווה שהן יעזרו לכם לנוח ללא אשמה. 💜

1. צמיחה מתרחשת במנוחה

העצמות של תינוקות ובני נוער מתארכות במהלך השינה. השרירים שלנו מתחזקים במנוחה בין אימוני כושר. וגם הצמיחה האישית שלנו מתרחשת כאשר אנחנו נחים. כשאנחנו נחים קורים כל מיני תהליכים פנימיים. אפילו מחקרים כבר מראים שזה הזמן בו נוצרים קשרים חדשים במוח ונקודות מתחברות. זה הזמן שבו אנחנו מפנימים דברים, הידע שוקע, ומגיעות תובנות.

מיכל פולת נחה על הערסל מול הים כי לנוח זה פרודוקטיבי
הו קופנגן


2. מנוחה היא מפתח ליצירתיות

הרעיונות המבריקים שלנו לא מגיעים כשאנחנו במאמץ ובעשייה, אלא כשאנחנו מרפים ומתרחקים מהסיטואציה. בכל אחד מאיתנו יש קול פנימי חכם, שמכוון אותנו ומציע לנו את הדרכים הכי אפקטיביות להגיע למטרה שלנו.

כדי לשמוע את הווייז הפנימי הזה אנחנו צריכים להשקיט את המחשבות ולפנות את המיינד מהשטח. יש כאלו שיילכו לעשות מדיטציה בשביל זה. אבל כל פעולה שלא מצריכה מאיתנו לחשוב מאפשרת את זה: ריצה, הליכה, שטיפת כלים, שרבוט ואפילו בהייה בקיר. היופי הוא שהרבה פעמים אפילו רבע שעה זה מספיק. פשוט לקחת הפסקה ובאמת להתרחק מהמשימות. אגב, לי כתיבה מסוגים שונים עוזרת להשקיט את המחשבות ולשמוע את הקול הפנימי. הרחבתי על כך בפוסט הזה.


3. מנוחה היא זמן הטענה

מנוחה זה גם הזמן שבו אנחנו מחדשים את הבטריה שלנו ומטעינים את עצמנו לקראת השלבים הבאים. אבל בגלל שלמנוחה יצא שם לא טוב במרדף אחר פרודוקטיביות – רובנו מנסים למשוך ולהמשיך לעבוד גם כשאנחנו עייפים. אממה, המוח לא באמת יכול להיות אפקטיבי בזמן הזה. אז בלי לשים לב אנחנו נכנסים לפייסבוק, לוואינט, למשחק כלשהו או פשוט בוהים במסך. מכירים את זה?

זה כביכול משקיט לנו את המצפון כי "עבדנו", אבל זה לא באמת מספק אותנו. הרי אנחנו יודעים שלא באמת עשינו עבודה משמעותית. וזה גם לא באמת מאפשר לנו למלא את המצברים. כך שגם אחר כך קשה לנו לעשות עבודה משמעותית ולעבוד בריכוז.

שמש שוקעת והולכת לנוח
קופנגן: השמש הולכת לנוח כל ערב במופע מרהיב


לנוח זה לא בהכרח אומר לשכב בערסל ולא להזיז את הגוף. זה בעיקר לתת למיינד שלנו לנוח – מהלחצים, מהרעיונות, מהמשימות ומה"צריך'ים". בלי לברוח לרשתות חברתיות, סמים, פודקאסטים או הסחות אחרות.

אנחנו בעולם של קטבים, ומנוחה זה זמן לעבור קוטב: ממוד של דחיפה ושליטה למוד של הוויה ואיפשור, מהחוצה לפנימה, מ"לגרום לדברים לקרות" ל"לתת לדברים לקרות". ותראו, גם השמש עושה את זה! אם עדיין קשה לכם לתת לעצמכם רשות מלאה לנוח, מוזמנים לקבל ממנה השראה:

"לַשֶּׁמֶשׁ יֵשׁ אֶת הָרֶגַע שֶׁהִיא עוֹצֶרֶת אֶת אוֹרָהּ, חֹמָה וְיָפְיָהּ בִּפְנֵי הָעוֹלָם, וּמִתְכַּנֶּסֶת בְּעָצְמָה כְּדֵי לְהִתְמַלֵּא מֵחָדָשׁ עַל מְנַת שֶׁתּוּכַל לְהַמְשִׁיךְ לִזְהֹר.
הַשֶּׁמֶשׁ לֹא שׁוֹכַחַת לַעֲצֹר בְּסוֹפָם שֶׁל יָמִים,
הִיא לֹא מְטִילָה סָפֵק בָּרְגִיעָה שֶׁהִיא מְבַקֶּשֶׁת לְעַצְמָהּ.
הִיא לֹא חוֹשֶׁבֶת עַל הַמְּחִיר שֶׁתְּשַׁלֵּם כְּשֶׁהַיָּרֵחַ יִתְפֹּס אֶת מְקוֹמָהּ בַּשָּׁמַיִם.
הִיא עוֹשָׂה לְמַעַן עַצְמָהּ אֶת מָה שֶׁהִיא חַיֶּבֶת לַעֲשׂוֹת, מִתְנַקָּה וְנִשְׁטֶפֶת מִתְּלָאוֹתֶיהָ.
עֶרֶב עֶרֶב הִיא שׁוֹקַעַת בְּמוֹפַע עוֹצֵר נְשִׁימָה
שֶׁמְּהַדְהֵד בְּעֵינֵיהֶם שֶׁל אֲנָשִׁים וִילָדִים,
שֶׁמְּחַבֵּר לְבָבוֹת, שֶׁמַּרְטִיט אוֹהֲבִים,
וְהָעוֹלָם מְחַכֶּה לָהּ שָׁם בִּקְצֵה הָאוֹקְיָינוֹס,
כִּי הוּא יוֹדֵעַ,
שֶׁאַחֲרֵי כָּל שְׁקִיעָה תָּבוֹא עָלָיו זְרִיחָה מְחֻדֶּשֶׁת."

(טקסט שקראתי השבוע בפייסבוק אצל Efrat Rozental)

לסיום, אשמח לשמוע מכם:

מה עוזר לכם לנוח? מהן הדרכים בהן אתם ממלאים מצברים? כתבו לי פה בתגובות.

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

להקשיב פנימה זה לא רק לאיזה קול מקשיבים, זה גם איזה שאלות שואלים
חיבור פנימי

הקשבה פנימה כאורח חיים

זמן קריאה: 2 דקות האם כדאי להשקיע ברשימת תפוצה?", "האם אני צריכה לכתוב פוסטים כדי לשווק?" השבוע מישהי הייתה אצלי בפגישת ייעוץ ושאלה אותי את השאלות האלו. עניתי את

שווה לקרוא >

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: