לוגו: האב לבגשמה

איך ליצור טקס בוקר מנצח – כללי הברזל של אביאור

אביאור עמנואל בטקס בוקר
זמן קריאה: 2 דקות

כבר המון שנים שיש לי רוטינת בוקר. כנראה מאז הקורס ויפסנה הראשון שעשיתי ב-2001. מאז שיניתי את שגרת הבוקר שלי עשרות פעמים. למעשה, אני משנה אותה כל הזמן. אבל מה שנשאר קבוע זה שהבוקר הוא זמן קדוש אצלי; זמן שאני פותחת בשקט עם עצמי. 

לאורך השנים היתה לי סוג של אובססיה לכל מה שקשור להרגלי בוקר. אחת השאלות שהכי מסקרן אותי לשאול אנשים זה "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?". לפני כמה שנים גיליתי את האתר My Morning Routine ואורו עיניי (תודה טל ברייט!). יש בו מאות ראיונות עם אנשים שמספרים על רוטינת הבוקר שלהם, וזה אחד האתרים האהובים עלי 🙂 צפיתי לאורך השנים בעשרות סרטונים ביוטיוב על הרגלי בוקר של אנשים, וקראתי אינספור פוסטים בנושא. וכמובן שאני מכירה את  "The Miracle Morning"  ואת "מועדון ה-5 בבוקר" שהפכו את טקס הבוקר לטרנד. (הנה פוסט מצוין של "יערה ממליצה" שמסכם את הספר ואת דעתי הכנה עליו).


לפני שנה בדיוק פגשתי בקופנגן את אביאור עמנואל, מנחה סדנאות ומאמן אישי שכשמו כן הוא – מלא אור. היתה לנו שיחה מלאת התלהבות, ואיכשהו בין הדברים עלה נושא טקס הבוקר. אביאור רצה לתת לי כמה טיפים, והאמת – לא ממש חשבתי שהוא יוכל לחדש לי. אז די מהר החזרתי את השיחה לנושא המקורי שלה. אבל לפני זה, הוא הספיק לזרוק לי כמה משפטים, שממש נחרטו לי ומשפיעים עלי עד היום.

בכמה דקות האלו קלטתי שיש לו גישה אחרת לגמרי ממה ששמעתי עד היום. באותו הרגע החלטתי שאני רוצה לראיין אותו – שלא רק אני אהנה מהחוכמה שלו. אז השבוע זה קרה, ו-וואו, יצאתי מלאת השראה 🙂


בראיון דיברנו על:

  • למה כדאי לפתוח את הבוקר עם טקס בוקר.
  • מה חשוב לעשות תוך רבע שעה מהרגע שקמים.
  • מה כדאי שטקס הבוקר יכלול כדי להתחיל את היום בטוב.
  • ממה להתחיל אם מעולם לא היה לך טקס בוקר ואין לך הרבה זמן.
  • כמה זמן כדאי להתמיד בטקס בוקר לפני שעושים בו שינויים.
  • מה הסיבה שחשוב לתחום את טקס הבוקר בזמן.
  • כללי הברזל ליצירת טקס בוקר מנצח.

שווה להקשיב לראיון בין אם אין לכם מושג מה זה טקס בוקר ובין אם כבר יש לכם רוטינת בוקר ואתם תמיד שמחים לדייק אותה עוד.

התמונה מקופנגן, כן? יוני 2019

טיפ להאזנה נוחה לראיון:

אפשר לשמור את הסרטון בלחיצה בסרגל העליון של הסרטון לרשימת "watch later" ביוטיוב, ולהאזין דרך הנייד תוך כדי תנועה, קיפול כביסה או כלים. כמו פודקאסט.

כלים תומכים ליצירת טקס בוקר:

* Tinygain – אפליקציה כיפית ליצירת רוטינות מתוזמנות ומעקב אחר הרגלים.

* Fabulous – אפליקציה אימונית שעוזרת לך ליצור רוטינת בוקר והרגלים בכלל. הפסקתי להשתמש בה אחרי תקופה כי הרגשתי שהיא מגבילה אותי, אבל היא כיפית ומעולה להתחלה.

* HelpMeFocus – אפליקציה לאנדרואיד שמאפשרת לחסום אפליקציות לבוקר או לשעות מסוימות ביום. אם ממש תרצו להכנס לאפקליקציה שחסמתם – היא תבקש ממכם להכניס קוד. זה עוצר את האוטומט, וגורם לחשוב אם באמת חשוב כרגע להכנס לאפליקציה המסיחה. 

אביאור עמנואל בטקס בוקר


לקבלת עוד אור מאביאור:

בפייסבוק: הפרופיל של אביאור

קבוצת הוואטסאפ: להתאהב בחיים מחדש

הפודקאסט: שעה של אור עם אביאור (יש גם בספוטיפיי)


מה חשבת על הראיון? רוצה לשאול משהו את אביאור או אותי?

נשמח לשמוע ממך בתגובות למטה ולענות על שאלות 💜

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: