לוגו: האב לבגשמה

איך ויקי מגשימה את עצמה בלי תעודות?

ויקי תיאמת עם כובע מישירה מבט למצלמה
זמן קריאה: 2 דקות

"אבל אין לי תעודה".

הרבה פעמים אנשים מספרים לי מה הם היו חולמים לעשות, ומייד מייסגים את זה בזה שאין להם את ההסמכה המתאימה.

ומה אם לא צריך תעודה?


יש לא מעט אנשים שהתקבלו למקומות עבודה בלי התעודה הנדרשת, ואפילו בלי נסיון. יש אנשים שמגשימים חלומות ומצליחים בלי תעודות. ויקי תיהמת היא אחד האנשים האלו. אז רציתי לשמוע ממנה איך היא עושה את זה ונותנת לעצמה לקרות.

ויקי מתארת את עצמה באתר שלה כ"אמנית ואומנית יוצרת שלא מגבילה את עצמה בתחומים ולא שמה לעצמה מגבלות; פשוט עושה כל מה שאוהבת ובא לי עליו! אבל בעיקר מאיירת, מעצבת ומקעקעת נשים מדהימות".

לפני הראיון איתה לא ידעתי את כל זה. כל מה שידעתי זה מה שראיתי שהיא כתבה בתגובה לפוסט בפייסבוק:

"כל מה שעשיתי עד היום חוץ מלקעקע עשיתי בלי תעודות. למען האמת מעולם לא האמנתי בתעודות ובקונספט שאומר שאני מוצלחת רק בזכות חתיכת נייר מסכנה. סירבתי גם ללמוד במוסדות גבוהים כי סף הכניסה אליהם היה פסיכומטרי ופסיכוטכני למיניהם. אני לא מאמינה שהיכולת שלי להצליח במקצוע זה או אחר תמדד בלחץ זמן של שעון מתקתק, והוכחתי ב-15 שנות חיי שאפשר לעשות קריירה מוצלחת בזכות למידה עצמית ואמונה בעצמי. 

בגיל 23 ניהלתי מערך ייצור של חברת מטבחים עם אפס ידע קודם בנגרות והבנה בפרזול – הכל מלימוד עצמי והתבוננות בעובדים. בגיל 27 פתחתי עסק לעוגות מעוצבות בלי ללמוד קונדיטוריה. לפסל עוגות לימדתי את עצמי בהמון תרגול וקריאה בבלוגים בחו"ל. מכרתי עוגות באלפים בלי שום ידע קודם רק בזכות אמונה בכשרון".

.

צילום מסך של תגובה של ויקי תיהמת בקבוצת אנשי העולם החדש
מתוך קבוצת הפייסבוק: אנשי העולם החדש

 

אני אוהבת להגיע לראיונות סקרנית, אז לא ביררתי עוד פרטים על ויקי. את ההיכרות הראשונית שלי איתה תוכלו לראות בראיון. בינתיים אגיד שגיליתי אישה מאוד בטוחה בעצמה, ועם מיינדסט מעורר השראה.

בשיחה דיברנו על המעבר מהישענות על סמכות חיצונית להישענות על סמכות פנימית. זה אחד המאפיינים הכי חשובים  של העולם החדש, וויקי ממש דוגמה טובה לזה.

בשיחה איתה שאפתי להציג את צורת החשיבה שלה; רציתי שגם אנשים שלא נולדו עם בטחון עצמי וסביבה תומכת יוכלו לאמץ את המיינדסט שלה, כדי להצליח בלי תעודות ואישורים חיצוניים.

נראה לי שתתחברו, במיוחד אם אתם גם-וגמים מרובי יכולות, מרגישים לחץ "להתמקד", יש ללכם חוסר בטחון ופחדים שעוצרים אתכם, וכמובן – אם יש לכם חלום ואין  תעודה "רלוונטית".

אז מה היה בשיחה עם ויקי תיהמת:

  • איך היא הצליחה להתקבל לעבודות ולפתוח עסקים בלי תעודות רשמיות?
  • איזה מיינדסט יש לה שמייצר לה בטחון והצלחות?
  • מה צריך חוץ מבטחון כדי להצליח בלי תעודה?
  • איפה בכל זאת האחריות המקצועית, ואיך היא שומרת על ענווה?
  • מה זה אומר להישען על סמכות פנימית במקום סמכות חיצונית, ואיך זה נראה בפועל?
  • מה גרם לויקי לפטר יועץ עסקי שלה?
  • איך היא מצאה את העבודה שכיף לה לקום אליה בבוקר?

להאזנה לראיון וקבלת השראה:

ליצירת קשר עם ויקי תיהמת:

עוד השראה כדי לעזור לך להגשים:

בספר לתת לעצמך לקרות יש הרבה השראה וכלים שעורים לזהות את הייעוד להתגבר על מחסומים כמו "צריך להתמקד", "אני לא מספיק טובה". ו"מה אם זה ייכשל?". מומלץ בעיקר אם אתם גם-וגמים אבל לא רק.

יש לך שאלות על הראיון?

אפשר להגיב פה למטה ואקרא לויקי לענות 🙂

עוד ראיונות השראה שאולי יעניינו אותך

ענבל גיבור עם יומן החלומות שיצרה: לפעול מתוך אהבה
חיבור פנימי

"כעצמאית יש לי יותר בטחון"

זמן קריאה: 6 דקות ענבל גיבור היא מעצבת גרפית וצלמת, בעלת סטודיו למוצרי נייר מעוררי השראה, הנמכרים ברחבי הארץ ובחו"ל. המוצרים שלה צבעוניים, שימושיים, ומחדירים מוטיבציה לחיי היום- יום,

לצלול פנימה >

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: