לוגו: האב לבגשמה

מה עוזר לי לשמור על בטחון ושמחה בחוסר וודאות

צעד צעד אל חוסר הוודאות (מיכל פולת הולכת על גזע של עץ קוקוס בתוך הג'ונגל בתאילנד)
זמן קריאה: 2 דקות

חוסר וודאות זה מצב שהרבה פעמים מעורר בנו הרבה חרדה. רגע, אני אנסח את זה אחרת – כשאנחנו מודעים לחוסר הוודאות, יכולה להתעורר בנו הרבה חרדה. הרי אף פעם אין לנו באמת וודאות. חלק מחוקי המשחק של החיים שלנו הוא שהכל יכול להשתנות בשניה, ובשנים האחרונות אנחנו עדים לכך יותר ויותר.

אחת ההמלצות הרווחות להתמודדות עם חוסר וודאות היא לייצר לעצמנו וודאות על מה שאפשר: לקבוע דברים, לנסות לשמור על שגרה. אבל לאחרונה אני יותר ויותר מבינה, שבכל פעם שאני מנסה לקבוע תאריכים מהמיינד וליצור לעצמי מחויבויות רק כדי להשקיט את חרדת חוסר הוודאות – זה מעורר בי עוד יותר לחץ. זה מנתק אותי מהחיבור לעצמי ולדיוק שלי. זה מוציא אותי מזרימה נכונה עם הקצב של התהליכים וגורם לי לנסות להאיץ אותם – מה שאף פעם לא מוביל לתוצאות טובות.

אז אולי יש דרך אחרת? אולי במקום לנסות לעצמנו שליטה באופן מלאכותי, כדאי דווקא להתיידד עם חוסר הוודאות, ליהנות ממנה, וללמוד איך לשמור על בטחון פנימי בתוך חוסר הוודאות? אני מרגישה שזו הלמידה שאני עוברת בשנים האחרונות.

לפני כמה חודשים הייתי בתחושת תקיעות מהגדולות שחוויתי, יחד עם חוסר וודאות לגבי כל המשך חיי פחות או יותר. הכל נכנס לסימן שאלה. באותם ימים ביקשתי מסר, שעד עכשיו מחזק אותי כשאני נזכרת לקרוא אותו. משתפת אותו בסוף הפוסט כפי שהגיע, בתקווה שזה יעזור גם לכם לפתח בטחון ואפילו שמחה בתוך חוסר וודאות. ולפני כן, לפני שאוהב שורות תחתונות, הנה כמה נקודות שהוצאתי מהמסר.

10 עיצות לחוסר וודאות

  1. לשים דגש על ההתקדמות ולראות את מה שיש וכן קורה.
  2. להבין שהתמונה מתבהרת צעד אחרי צעד.
  3. לשמור על בטחון ושמחה שדברים [טובים/רצויים] עומדים לקרות, בין אם זה בעוד יומיים או חודשיים.
  4. לעשות את מה שאני יודעת שצריך להיעשות עכשיו.
  5. לשים לב לתחושה הפנימית – האם היא קלילה או שיש מאבק.
  6. להרפות ממה שמעורר בי מאבק פנימי.
  7. לחפש את דרך הפעולה הקלילה.
  8. לשמור על הערכים לי (=ערכי המהות, הדברים שחשובים לך, האיכויות ששואפים להרגיש  כשהיעדים יושגו, התדר שלך).
  9. להבין שכשאני לתדר שלי, הדברים שנכונים עבורך יתהוו.
  10. להבין שכל עוד אני עושה צעדים אני לא תקועה – גם אם אני עדיין לא רואה את השינוי והתוצאות עדיין.

המסר המקורי

"עליך להבין שאת מתקדמת ולשים את הדגש על ההתקדמות. ההליכה היא צעד אחר צעד אל תוך חוסר הוודאות. חלק מהעניין הוא למידת חוסר הוודאות, שמירה על התדר בתוך חוסר וודאות. זהו הדבר שאת לומדת. 

זה לא עניין של סבלנות רק אלא של בטחון גם כשהדברים קורים וגם כשלא. בין אם זה קורה עוד יומיים או עוד חודשיים את נשארת בבטחון ובשמחה ובשקט ושומרת על אותם הערכים שלך מתוך הבנה שכאשר את מחוברת לתדר שלך הדברים שנכונים לך יתהוו, ומתוך שימת לב להתקדמות וליש. 

שימי את הפוקוס על יש, על מה הצעד הבא. עשי את אשר את יודעת שצריך להיעשות עכשיו. דבר אחד מוביל לדבר הבא. שימי לב רק לתחושה הפנימית, האם היא קלילה או שאת במאבק. הרפי מהמאבקים, מהדברים השואבים. 

אם אין לך בהירות שחררי והניחי עד שהיא תגיע. טבע העולם הוא שינויים ולכן אם את עושה צעדים אין שום אפשרות שהדברים יישארו תקועים. כל עוד את בתנועה הדברים לא תקועים. הם יכולים ללכת למקום הלא נכון או למקום הנכון. אך אם את בתנועה אין לך אפשרות להיתקע. רק להגיע למקום הלא נכון. ואיך תדעי אם את הולכת למקום הלא נכון? רק על יד הקשבה פנימית למידת המאמץ. 

יודעת את שבשנים האחרונות פעלת עם הרבה מאמץ או לא פעלת…. עשית צעדים רבים הרגישו לך מעייפים. אז החוכמה היא להרפות מהמאמץ, לחפש את הדרך הקלילה, אך לעשות. לא לוותר ולקפוא. להיות בעשיה ממקום של קלילות ונחת. והדברים קורים ומשתנים".

לסיום

אשמח לשמוע: אילו מהסעיפים הכי דיבר אליכם? אפשר לכתוב לי לוואטספ.

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: