לוגו: האב לבגשמה

מה עושים כשהישן לא מתאים והחדש עוד לא כאן?

מיכל פולת שוכבת במיטה עם קורונה - תמונה בשחור לבן
זמן קריאה: 3 דקות
זה קורה לי לפחות אחת לחצי שנה: פתאום לא בא לי על כלום. נעלמת לי התשוקה. הכל נראה לי חסר טעם. בימים רגילים יש לי תשוקה מטורפת לעשייה שלי. יש לי מיליון רעיונות, ואני בחוסר סבלנות לזה שאי אפשר לעשות את הכל כאן-ועכשיו-ביום-אחד. ואז זה מגיע – חוסר תשוקה. פתאום כל הדברים שברגיל מלהיבים אותי ואני מתה כבר להגע אליהם – מאבדים מהטעם שלהם. לפעמים אפילו בא לי להוריד את האתר מהאוויר ולמחוק את כל מה שכתבתי בשנים האחרונות. עד כדי כך הכל פתאום נראה לי הבל-הבלים ולא קשור אלי.
 
בשנים האחרונות ניגמלתי מלשאול את עצמי מה הייעוד שלי. אני יודעת שאני בגדול במקום הנכון. ועדיין – התקופות האלו מאוד מפחידות. מפחיד שהתשוקה לא תחזור לעולם. מפחיד שאולי בעצם אגלה שאני צריכה לזרוק לפח את כל מה שעשיתי ועבדתי עליו. מפחיד שאשאר עם התחושה שכל מה שאני מלמדת הוא קשקוש, ושבעצם אני לא מבינה כלום.
 
אני יודעת שתקופות כאלו עוברות על הרבה אנשים בשנים האחרונות, אז החלטתי לכתוב מה עוזר לי בהן.
 
 

דברים שעוזרים לי בתקופות של חוסר תשוקה:

 

1. אני מזכירה לעצמי את כל מה שאני יודעת על תהליכי חיים.

כאשר שמסתיים תהליך, יש שלב ביניים לפני שמתחיל התהליך הבא. זה שלב שמיועד לעיבוד פנימי וצבירת אנרגיה לקראת התהליך הבא. והשלב הזה מאופיין בירידת אנרגיה. כמו שבירידה בכביש לא צריך ללחוץ על הגז אלא לתפוס מומנטום לקראת העלייה. .ההלקאה העצמית על חוסר החשק רק מורידה יותר את האנרגיה. אז עדיף לזהות שזה פשוט שלב טבעי בתהליך, ושככל שנתן לעצמנו לשהות בשלב הזה בלי להילחם בעצמנו – פרק הזמן יתקצר ותשאר לנו יותר אנרגיה לעליה הבאה.

.

2. אני מזכירה לעצמי את מה שאני יודעת על התקופה שאנחנו חיים בה.

אנחנו בתחילתו של עידן חדש, שמצריך ממנו לבנות עולם חדש. בדרך לבניית החדש קורסים כל המבנים שלא מדויקים ולא מתאימים לנו או לאנרגיות של העידן החדש. ואז אנחנו חווים את זה בחיים האישיים שלנו בין היתר כתקופות של מוות לקראת לידה מחדש. סיבה נוספת שהתהליכים האלו של "הישן לא מתאים והחדש לא ברור" קורים לעיתים גבוהות מהרגיל – היא שהאנרגיות והתהליכים בעידן החדש מהירים יותר. אנחנו "נוסעים" מהר יותר, ולכן מרגישים את חוסר הדיוק מהר יותר. וגם – כשנוסעים מהר חשוב יותר לדייק (עד כמה זה מסוכן לא לדייק כשנוהגים על 140 קמ"ש לעומת על 50 קמ"ש?).
.

3. אני מזכירה לעצמי את מה שאני יודעת על טבעה של תשוקה.

תשוקה היא אש, ולכן לפעמים עודף ממנה שורף אותנו. במילים אחרות – לפעמים אין לנו אנרגיה כי נשחקנו ופשוט צריך להטעין את עצמנו מחדש. בנוסף, אש זה לא יסוד יציב – היא מתפרצת ואז דועכת אם לא שומרים עליה בעוצמה נמוכה וחמימה. אחד הדברים שמכבים את האש זה מים = רגשות כמו פחד, חוסר בטחון, אשמה. כך שלפחד ולהרגיש אשמה על התקופות האלו רק מכבה את האש עוד יותר.
 
כדי ללבות את האש צריך להוסיף זרדים ולנופף עם אוויר. איך אני מתרגמת את זה לתכלס?
1. אוויר זה יסוד שמייצג מבט-על, הבנות, סקרנות. אז אני משתדלת להזכיר לעצמי שהתקופה הזו תעבור, ולהתייחס אליה בסקרנות: "מעניין מה אגלה מהתקופה הזו?"
2. זרדים הם ענפים קטנטנים שמתלקחים בהדרגה. לכן בתקופות של חוסר חשק טוב להתחיל עם דברים קטנים; לעשות משהו אחד שיעשה לי טוב. להתמקד במה בא לי – ולעשות אותו גם אם הוא לא עכשיו הדבר הבא שלי. לעשות משימה אחת קטנה ליום. ולעורר את האש גם פיזית על ידי שהיה בשמש ופעילות גופנית.
.

4. אני שואלת את עצמי שאלות שעוזרות לי לדייק מחדש.

בתקופות שלא בא לי על כלום אני שואלת את עצמי שאלות כמו מה קל לי? לאן האנרגיה שלי הולכת באופן טבעי? מה יהיה לי כיף לעשות ולא ירגיש כמו עבודה? ושאלה שממש חידדה לי דברים לאחרונה: מה יש לי כוח לעשות כשאין לי כוח לכלום? לפעמים אני ממש יושבת עם השאלות שכאן: שאלות לזיהוי התשוקות והיכולות שלך. בכל פעם הן מדייקות  לי את הנתיב שלי מחדש, ואני מבינה עוד דברים. 

מה יש לך כוח לעשות כשאין לך כוח לכלום

 

להעמקה ותמיכה בדרך:

1. הספר לתת לעצמך לקרות

הספר מרחיב על מה שכתבתי כאן ונותן כלים לזהות מה הייעוד והתשוקה, מה חוסם אותנו, ואיך להגשים את עצמנו באופן מלא יותר. כל פרק מתייחס לאמונה רווחת ומאיר על איך היא מעכבת אותנו, ומציע פרפסקטיבה חדשה. למשל יש פרק על "אם זה כבר לא מלהיב אותי זו לא התשוקה שלי", ויש פרק על "מי אני שאלמד אחרים כשאני בעצמי עדיין לא…". זה ספר פרקטי עם הרבה דוגמאות והשראה.  ואנשים אמרו לי שהוא הרגיע אותם, גם נתן להם פוש לעשיה ושהוא ספר מאסט למי שבתהליכי הגשמה.

לפרטים ורכישה >

2. תוכנית ממוקדת לדיוק ייעוד והשלב הבא

למי שרוצה עזרה אישית יותר בלזהות את הצעד הבא, יצרתי תהליך ממוקד שעוזר לחבר את הנקודות, לקבל בהירות ולנוע קדימה עם יותר בטחון.

כאן יש פרטים על התהליך >

 

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: