לוגו: האב לבגשמה

איך עושים מיתוג בעולם החדש? ראיון עם חני בן אהרון

חני בן אהרון - מיתוג ברוח העולם החדש
זמן קריאה: 5 דקות

חני בן אהרון היא מעצבת גרפית מזה 25 שנים. היא עיצבה את הספר שלי ב-2017 ומאז אנחנו מלוות אחת את השניה ואני מגלה יותר ויותר איזה אדם מפרגן ומחזק היא. אבל נחזור לעניינו.

חני עוסקת בתחום המיתוג כבר למעלה מעשור, הן כמורה במכללות והן כמעצבת עצמאית בסטודיו. בשנים האחרונות היא מובילה תהליכי מיתוג ברוח העידן החדש, או כמו שהיא מכנה את זה: מיתוג אנרגטי.

בשיחה דיברנו על מה כל זה אומר, איך זה שונה מתהליכי המיתוג שהכרנו עד כה, איך עושים את זה ואיך היא הגיעה לזה.

 

מה הוביל אותך לעשות שינוי?


אני זוכרת את הרגע שאמרתי "די!". הייתי אז אחרי שנים של התמקצעות רצינית בעולם המיתוג והשיווק. התחלתי לעשות לעצמי מיתוג, ובתהליך ראיתי כמה עמוק ורחוק אפשר להגיע. היה לי ברור שאני לא ממשיכה לשחק עוד רק את המשחק החיצוני. ביקשתי לבטא חלקים עמוקים יותר מתוכי, אז עצרתי והדממתי. התחלתי לחפש דרך לדייק את החיבור בין הפנים והבחוץ בתהליך מיתוג אישי.


שמתי לב שמגיעים אלי כל הזמן לקוחות גם בלי שאני משווקת או מדברת בחוץ. הבנתי שככל שאני‭ ‬מחוברת‭ ‬עם‭ ‬המלאות והאהבה שבי, התדר שלי עולה, ואיכות המיגנוט שלי עולה בלי מאמץ. 


ראיתי שאני קולטת את התדר האנרגטי של אנשים שמשווקים לי;
שאני ממש יכולה להרגיש את הרווח בין המילים, את האנרגיה שעוברת שם. היו פעמים שחשתי שיש שם קול כזה שמגיע מצורך של מילוי חסר; ממקום פנימי שלא מאמין שרואים אותו, שלא מאמין שהוא באמת ראוי. הרגשתי שיש שם חלל ריק כזה שמבקש "תמלאו אותי באהבה שלכם!".


לעומת זאת, יכולתי גם לשמוע קול אחר; קול שקט ובטוח בעצמו. קול שיודע שהוא בא מכל טוב. קול שמבקש לתת, קול שטוב הלב נשפך ממנו בנדיבות. הבנתי ש
בקשת הלב הכי עמוקה שלי היא לגלות לאנשים כמה הם יפים, ולחגוג את המתנות שלהם עם העולם. לחבר אותם לקול בתוך עצמם שהוא שקט ובטוח בעצמו; קול שיודע שהוא בא מכל טוב ומבקש לתת. לעזור להם לעשות שיווק מתוך מלאות ולא מתוך חסר.

 

אז איך התחלת לעשות מיתוג אחר?

 

כבר ב-2012 כתבתי לעצמי ביומן, שהחלום הכי גדול שלי הוא לגלות עם האנשים את המתנות הפנימיות שלהם. לא היה לי מושג איך עושים את זה. לא היה לי מושג אם יש בכלל דרך. אבל אהבת האדם שבי דחפה אותי לחפש. 

 

חיפשתי במשך 8 שנים את הדרך לממש את החלום הזה. עברתי אין ספור קורסים להתפתחות עסקית, רוחנית ואישית, אבל לא מצאתי משהו שהרגיש לי מדוייק עבורי. ב-2020  צללתי לעומק הלימוד של העיצוב האנושי. הרגשתי שסוף סוף מצאתי משהו חדשני שמראה לי את הדרך. 

 

ואז כשחשבתי ש"הנה הגעתי", נחשפתי לידע נוסף: המפתחות הגנטיים. אחרי כמה חודשי לימוד הבנתי שזה היה הדבר אותו חיפשתי כשיצאתי למסע, הכלי למתג את האינסוף שבתוכנו. 

 

היום אני משלבת בתהליכי המיתוג את הניסיון שלי כמעצבת עם הכלים של העיצוב האנושי והמפתחות הגנטים. זו שפת מיתוג חדשה שעובדת על חיבור לייחודיות הפנימית, ומתוך החיבור לצאת לאור, להביא את המתנות שלנו לעולם ממקום הרבה יותר מחובר ועם ויזואליות שמשקפת את מי שאנחנו באמת.

 

מה זה העיצוב האנושי והמפתחות הגנטים?

 

העיצוב האנושי והמפתחות הגנטים הם שני גופי ידע שעוזרים לנו להכיר את עצמנו לעומק ולקבל את עצמנו. שניהם מתבססים על פרטי הלידה שלנו.

העיצוב האנושי נותן לנו תמונה של מה המבנה האנרגטי שלנו ומהי מערכת ההפעלה שלנו. הוא מראה לנו איך נכון לנו לנוע בעולם ולקבל החלטות כדי לממש את הפוטנציאל שלנו, ולהביא לידי ביטוי את הייחודיות שלנו. הוא מראה לנו גם את המקומות בהם אנחנו יותר נתונים להשפעות חיצוניות ופועלים על פי התניות. הרעיון הוא שיש כאן הזמנה לניסוי – להתנסות בלפעול לפי האסטרטגיה והסמכות הפנימית שלנו, לשים לב מתי אנחנו פועלים מהתניות חיצוניות ומתי מהקשבה פנימית. להתנסות ולגלות מה קורה.

 

המפתחות גנטים הם כלים להתבוננות על המתנות שלנו, ומתוך זה לחשוף את הפוטנציאל החבוי בגנים שלנו. זהו תהליך של הבאת אור למקומות החשוכים בנו, שמעלה את התדר שלנו, ומחבר אותנו למהות הטהורה שבתוכנו. 

 

היו לי הרבה חששות לשתף את הידע הזה, שלא אראה מנותקת. לאט לאט נפתחתי לזה. אני לא יכולה אחרת. זה חזק ממני. במיוחד כשאני רואה שהדברים האלה אכן עובדים בחיי, שהרוח ממש נושאת אותי בקלות; שכל הסיפור שסיפרתי לעצמי במסע הזה משתנה. אז החלטתי לשתף את זה עם העולם ולהכניס את זה גם לסטודיו לתוך תהליכי המיתוג עצמם.

 

בואי נחזור לבסיס – מה זה בכלל מיתוג?


מיתוג במונח הרגיל זה תימצות של ההבטחה שלך ללקוח. זו המהות הייחודית שאת מביאה איתך ללקוח, והיא נותנת לו תחושה וציפיה לקבל משהו מסויים ממך. מיתוג מספר איך הייחודיות שאני מביאה איתי תשנה לך את החיים ותענה על הצורך הספציפי שלך לפתרון.

 

המיתוג בא לידי ביטוי בשיווק, ושיווק צריך שיהיה לו חומרי גלם יישומיים: לוגו, אתר, פונטים, צבעוניות, קמפייגנים שיווקיים. כשהכל מבוסס על דבר אחד: ההבטחה; מה אני מבטיחה?

 

ההבטחה הזו יושבת על כל מיני ערכים. אחרי שעשינו בירור עם עצמנו של מי אנחנו, מה אנחנו יודעים לתת. ומה אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להבטיח. וסביב זה אנחנו יוצרים שפה שלמה ואחידה של ניראות שמסייעת לנו להעביר את המסרים שלנו. להבין מה אנחנו מביאים איתנו, והופך אותנו לזכירים ומבוקשים.

 

אז מה ההבדל בין מיתוג רגיל למיתוג אנרגטי?


במיתוג רגיל עובדים עם הרבה מחשבה, אסטרטגיה, תכנון, ניסוח הבטחה. מנסים לשכנע ולמכור מתוך שכנוע עובדתי, רעיוני. בונים מערכת של מסרים מתוך ניסיון לייצר תדמית חיצונית מועצמת, כמה שיותר להרשים, לא תמיד בהלימה לגודל האמיתי שלך. לומדים לדבר במילים יפות ושיווקיות. זה מהלך מנטלי ורגשי להראות אותך בטוב ובגדול.

 

יש שתי רמות למיתוג – רמה שפונה החוצה ורמה שהיא פנימה. כשאנחנו נמצאים רק ברמה החיצונית, הרבה פעמים זה לא מדייק עם האמת שלי. כי אני כל הזמן רוצה להתאים את עצמי לבחוץ. זה יוצר המון מאמץ. ויכול להיות שלא תמיד תרגישי באמת "את" עם הניראות החיצונית הזו.

 

היום כבר לא מספיק שיהיה לך עיצוב יפה למיתוג, סלוגנים מדויקים וסיסטם מקצועי לשיווק. אם את המותג, האנרגיה שלך בקדמת הבמה. יבחרו בך לפי מה שיעבור ממך. כולנו רגישים לאנרגיה שעוברת אחד אל השני, קולטים הרבה מעבר למילים שנאמרות, מעבר למסרים, אנשים ידעו אם נכון להם לעבוד איתך מעצם האמת שאת מביאה איתך, בדקויות ממש. וגם את לא מבקשת לעבוד עם כולם, את באמת מבקשת לעבוד עם מי שצריך דווקא את המתנה שלך.

 

לכן היום יותר מתמיד המיתוג צריך להיות מבפנים החוצה בלבוש מתאים. זה לא להתעסק רק בלהיראות טוב בחוץ – אלא להרגיש טוב בפנים. 

 

הרעיון של מיתוג אנרגטי זה לחזור לתדר האהבה שלך ולהדהד אותו בעולם. להקרין אותו דרך המילים שלך, דרך נקודת המבט שלך, דרך היצירתיות שבך. זה תהליך שמאפשר לך להביא את עצמך ממקום שמאוהב במתנות שלך. ממקום שאת בטוחה בך, את מאמינה לעצמך. וזה עובר הלאה. 


מיתוג אנרגטי מביא מבין השורות את האנרגיה שלך, מגלה אותך מבפנים מבלי שאת בכלל יודעת.
הוא מביא אותך בגודל האמיתי שלך. בתהליך הזה את שמה לב לרווח שיש בין המילים, למנגינה שזורמת ממך, לתודעה שמנהלת אותך, לאהבה שזורמת ממך או לא. מאיזה מקום את יוצאת, ממקום של אהבה והשראה או מזכרונות שנושאים פחד, כאב, האשמה, דרישה עצמית, שיפוט וביקורת.

 

איך נראה תהליך של מיתוג אנרגטי?

 

אנחנו מתחילות בירור של מי את ומהן מתנות הגאונות שלך. אנחנו מגלות את התשובות לשאלות כמו: מה הפוטנציאל הגבוה שלך? מה המוטיבציה הפנימית שדוחפת אותך בעשייה? איך האנרגיה שלך זורמת? מהי הדרך המתאימה לך לקבל החלטה שנכונה עבורך?

 

לאחר מכן אנחנו מתבוננות על מה שעיכב אותך עד היום, כשהמטרה היא להביא לשם אור ולפתוח את הדלת למתנות. אנחנו מנסות להבין מה מפריע לך בהגשמה, מה השיעורים שחוזרים במערכות היחסים שלך, מה האתגרים הכי גדולים שלך. זה תהליך שלוקח אותך להבין איפה הלב נסגר ולעורר מחדש את האהבה.


בשלב השלישי, אנחנו מבינות מה הדרך הטובה ביותר עבורך להגשים ולחוות שגשוג מתוך השליחות שלך. ואז בסוף התהליך, בסוף התהליך, אנחנו אוספות את התובנות ומגבשות קונספט עיצובי שמבטא אותך, ומטמיעות אותו באתר ו/או רשתות חברתיות.


לאורך כל שלבי המסע הזה את מתחילה לווברט בתדר גבוה יותר, דרך גילוי המתנות והמהות העמוקה שבך. את חוזרת למרכז שלך, לציר הייחודי שבתוכך, וכל האנרגיה שסביבך מתחילה להשתנות. 
תכלס, תהליך המיתוג זה רק תירוץ להתחבר לייעוד שלך. 

 

עשית לי חשק 🙂 ממה מתחילים?


אנחנו מתחילות בשני מפגשי אבחון אישיים, עם כלים של העיצוב האנושי והמפתחות הגנטים. במפגשים אנחנו חושפות דרך הידע הזה את הייחודיות הטבעית שלך, ואת מקבלת כלים שמאפשרים לך להסתנכרן מחדש בפשטות עם מי שאת במקור. 

 

הסטודיו של חני בן אהרון, כאן מתחילים תהליך מיתוג
הסטודיו של חני

 

רוצה לשמוע יותר על  המפתחות הגנטיים ומיתוג אנרגטי?

כאן למטה יש הקלטה ממפגש זום שבו דיברתי עם חני על המפתחות הגנטים ככלי עוצמתי לשינוי והגשמה.

וכאן יש מדריך מתנה שחני יצרה על איך לקרוא את פרופיל המפתחות הגנטים האישי שלך.

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: