לוגו: האב לבגשמה

מיתוסים לגבי ייעוד: דברים שלמדתי מהניסיון שלי והלוואי והייתי יודעת בגיל 17. או 27.

מיכל פולת בגיל 17
זמן קריאה: 4 דקות

נושא הייעוד תמיד העסיק אותי. תמיד האמנתי שאנחנו מגיעים לעולם עם ייעוד, תמיד תהיתי מה הייעוד שלי, והמון שנים והייתי מוטרדת מכך שעוד לא לגמרי 'עליתי' עליו. כשחשבתי שגיליתי מה הוא, הייתה לי פציעה קשה שהבהירה לי שטעיתי. הרבה כאב היה מעורב בסיפור הזה, וגם הרבה תקווה ולמידה.

לפני כמה זמן כתבתי כאן באתר את הסיפור שלי, וקלטתי שיש המון דברים שלמדתי בדרך שעברתי ושאני רוצה לחלוק כאן, בתקווה שזה יעשה סדר ויעזור למי שמתחבט/ת ונאבק/ת עם הנושא.

מיכל פולת בגיל 17
אני בגיל 17, הלוואי וידעתי אז את מה שכתבתי כאן במהמשך הפוסט


תכננתי לעשות פוסט אחד עם כמה מיתוסים, אבל כשהתחלתי לכתוב ראיתי שיש לי הרבה מה להגיד על כל אחד מהם, ושכל מיתוס ראוי לפוסט נפרד 🙂 אז הנה המיתוס הראשון בסדרה:

"אני צריכה לדעת מה אעשה כשאהיה גדולה"

או: "יש לי ייעוד ואני צריך למצוא אותו"

יש אנשים שמגיל קטן מאוד ברור להם מה הם רוצים לעשות "כשיהיו גדולים". יש אחרים, שלא לגמרי ברור להם – ומגלים עם הזמן, או שהתשובה לשאלה "מה אני רוצה לעשות" משתנה אצלהם כל הזמן.

האם גם אצלך זה ככה?

– האם מה שעשית בעבר כבר לא מתאים לך?

– האם יש הרבה תחומים מעניינים אותך, אבל יש לך הרגשה ששום דבר הוא לא "זה"?

– האם יש לך תחושת תסכול או אכזבה מעצמך על כך שלא הצלחת להתמיד במשהו לאורך זמן או להעמיק בשום דבר "מספיק"

בתוך האמונה הזו שאנחנו צריכים לדעת מה נרצה לעשות כשנגדל, מוטבעת ההנחה שיש דבר אחד שאותו נרצה לעשות. ההנחה הזו אולי נכונה עבור חלק מהאנשים, אבל עבור יותר ויותר אנשים היא לא רלוונטית ורק מעוררת סבל. יש כיום יותר ויותר אנשים שמחליפים עיסוקים כל כמה שנים (או חודשים). אנשים רבים חשים צורך לעשות שינוי בקריירה, גם אם חשבו בעבר שמצאו את עבודת חייהם. מה שמכונה "משבר גיל ה-40" בגיל 30 ואפילו 25….

בנוסף, יש אנשים שאוהבים לעסוק בכמה תחומים במקביל. אנשים כאלו יכולים להתחיל לעשות משהו אחד, ואחרי כמה חודשים להשתעמם ולעבור לדבר הבא. אנשים כאלו הרבה פעמים מרגישים שהם לא מעמיקים בשומדבר. והם עלולים להיתפס בעיני החברה (ועצמם) כלא-ממוקדים.

בדור שלי ומטה יש לא מעט אנשים כאלו. זה נראה כבעיה בחברה שהורגלה לעבודה ליניארית ומקדשת אותה, אבל יש למרחביות הזו גם הרבה יתרונות, ואפילו יש שם לאנשים כאלו: מולטי-פוטנציאליים.

אם אתם מזדהים עם התיאור, או שאתם הורים או מעסיקים של מישהו כזה, כדאי לכם להקשיב להרצאת טד המצוינת הבאה. ההרצאה מסבירה את ה"תופעה" והיתרונות שלה,
ומביאה הבנה, הערכה וחמלה למקום הזה. הנה:

מעבר ליתרונות בריבוי רצונות וכשרונות והרצון לעשות שינוים רבים, 

יש לכך גם הסברים רוחניים שעשויים לעשות לכם סדר בראש:

אנחנו כיום בשיא תהליך של מעבר מעידן ישן לעידן חדש. מה זה אומר? אפשר וכדאי לקרוא כאן. אבל בקצרה: מדובר בשינוי גדול ומהותי: "מזג האוויר" האנרגטי משתנה – וכולנו מושפעים ממנו בכל היבט בחיינו.

יש מספר מאפיינים שקשורים בתקופת המעבר הזו ומשפיעים על הבלבול, הקושי לזהות את "ה-ייעוד", הקושי להתמיד, הרצון בשינוי וכל שאר הדברים שתיארתי למעלה:

1. האנרגיות משתנות

התפיסה השבאנו לעשות משהו אחד צמחה בעידן הקודם והתאימה לו. בעידן הישן, קצב הדברים היה איטי יותר וההתנהלות הייתה ליניארית. האנרגיות שהיו דומיננטיות היו של יסודות המים והאדמה, שאלו יסודות שמביאים איתם – בין היתר – יכולת התמדה ויכולת התאמה למסגרת, כמו למשל עבודה מ 9:00 עד 17:00 לאורך עשרות שנים.

בעידן החדש האנרגיות הדומיננטיות הן של אש ואוויר. האנרגיות האלו מהירות יותר ומביאות איתן המון רצונות, רעיונות, יוזמות וחדשנות.כולנו סופחים את האנרגיות האלו ומושפעים מהן. זו אחת הסיבות שאנחנו רוצים היום המון דברים, ונוטים לרצות אותם כאן ועכשיו.

2. המסגרות משתנות

אחד המאפיינים של העידן החדש, הוא שכל המסגרות שבנינו והכרנו בעידן הישן צריכות להשתנות (וכבר משתנות). רבים מילידי שנות ה-80 וה-90, וכל ילידי שנות ה-2000, הגיעו עם תפקיד שקשור בהובלת האנושות לעידן הבא. זו הסיבה שרבים מהאנשים האלו מתקשים להתאים את עצמם למסגרות של העידן הישן, שעודדו עיסוק מרכזי אחד לאורך החיים, עבודה כשכירים,והתמדה לאורך שנים באותו מקום.

3. הייעודים משתנים

אמנם התחלנו עידן חדש באופן רשמי לפני 3.5 שנים, אבל כל מי שקורא שורות אלו נולד לעידן הישן.המשמעות של כך היא שחלק מהייעודים שלנו קשורים לעידן הישן, וחלק לעידן החדש. זו הסיבה שדברים מסוימים ששירתו אותנו עד לפני כמה שנים, כבר לא מתאימים לנו.

בנוסף: לרבים מאיתנו יש "השלמות" לבצע. הכוונה היא לחלקים מסוימים מהתוכנית הנשמתית הגדולה שלנו, שדחינו במשך העידן. עכשיו, כשהעידן הישן מסתיים והחדש מתחיל, הנשמה שלנו דוחפת אותנו להשלים את החוסרים האלו. זו הסיבה שהרבה מהתסריטי חיים שלנו כיום מורכבים מ"סצינות" כביכול לא קשורות. כך למשל אפשר למצוא אנשים שעובדים 5 שנים בהייטק, הופכים להיות רועי צען, עוברים לעסוק בעיצוב גרפי ומפתחים תחביב כלוליינים.

אישה עם מלא סימני שאלה


בסדר, אבל מה עושים עם זה??

מה שחשוב הוא שנדע מה אנחנו רוצים לעשות עכשיו, מה הצעד הבא שלנו. "הדרך יותר חכמה מההולך בה", ותסריט החיים שלנו מתגלה לנו ככל שאנחנו משחקים ומתקדמים בחיים שלנו.

אז כדאי לשאול: 'מה אני רוצה כרגע?' – ואז להתמסר לזה, לעשות את זה הכי טוב שאפשר, כל עוד יש אנרגיה לכך.

שימ/י בצד את ההנחה שהדבר הזה אמור להיות הייעוד שלך או שאת/ה אמור/ה לעסוק בו לנצח או אפילו להפוך אותו לקריירה.

בפוסטים הבאים אסביר יותר מה זה בעצם ייעוד וממה הוא מורכב, אתן תרגילים נוספים שיעזרו לכם לעשות סדר בנושא, ואשתף בדוגמאות מהחיים שלי.

בינתיים, אני כבר אומרת לכם שכדאי לשחרר את התפיסה המאיימת הזו על ייעוד אחד 🙂

ועוד צידה לדרך:

לפוסט הבא בסדרה >>

~~~

עדכון מנובמבר 2017:

הפוסט הזה, שהוא בין הנקראים בבלוג, הפך לספר עם עוד המון ידע ותרגילים על זיהוי הייעוד והצעד הבא, ועל איך להתמודד עם הפחדים שמפריעים להגשים אותו. כאן יש פרטים: לתת לעצמך לקרות

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: