לוגו: האב לבגשמה

איך עוברים לגור בקופנגן? איך נכנסים לתאילנד בקורונה? מידע למשפחות ונוודים דיגיטלים

חוף בקופנגן עם מי טורקיז והר ג'ונגל ברקע
זמן קריאה: 4 דקות

חולמים לעבור לגור בתאילנד? תוהים איך זה לגור בקופנגן עם ילדים? איך עושים את המעבר בתקופת הקורונה? איך עושים ויזה? מה קורה עם בידוד וחיסונים? ממה מתפרנסים? ואיך מתגברים על החששות מהשינוי? בפוסט הזה אענה בקצרה על השאלות האלו, ואפנה למקורות השראה ומידע בהם תוכלו להעמיק.

אז נתחיל – רילוקיישן לקופנגן עם ילדים:

קופנגן היתה מוכרת הרבה שנים כאי של מסיבות בגלל מסיבות הפול-מון המפורסמות, שהיו מתרחשות כאן אחת לחודש. מאז שהתחילה הקורונה המסיבות האלו הופסקו. וכבר לפני הקורונה – היו כאן משפחות שעשו רילוקיישן עם ילדים, הרבה אנשים שבוחרים באורח חיים אלטרנטיבי, נוודים דיגיטלים, ובקיצור – לא רק בליינים.

נכון לכתיבת שורות אלו – יש מסגרות חינוך לילדים עד החטיבה, ואין פה כמעט בני נוער. עם זאת, בשנה האחרונה יש יותר ויותר משפחות שעוברות לקופנגן עם ילדים. כך שנפתחות מסגרות נוספות לילדים, וכנראה בשנים הקרובות יהיו אופציות גם לנוער. כמו כן, כבר בשנה אחרונה יש יותר ויותר חוגים לילדים ומפגשים קהילתיים של משפחות. בסוף הפוסט אפנה למקורות השראה ומידע על רילוקיישן לקופנגן עם ילדים.


איך עושים ויזה לתאילנד? איך זה עובד עם הבידוד? וביטוח?

לפני הקורונה, הויזות הנפוצות לשהות ארוכה בתאילנד היו ויזת עסקים או ויזת סטודנט. מאז שהתחילה הקורונה, משרדי ההגירה בתאילנד מאריכים ויזת תייר -60 יום נוספים, בלי שאלות או התעסקות בירוקרטית מסובכת. פשוט ניגשים למשרדי ההגירה (יש גם בקופנגן! כבר לא צריך לנסוע לקו-סאמוי), ממלאים כמה טפסים ומקבלים את הההארכה. כמה זמן זה יימשך? אין לדעת, אבל דיה לצרה בשעתה. קודם צריך לקבל ויזת תייר.

מאז שהתחילה הקורונה התהליך לקבלת ויזת תייר קצת יותר מסורבל משהיה, אך בהחלט אפשרי. הנהלים משתנים כל הזמן, אז עדיף להתעדכן באתר "כניסה קלה לתאילנד" או מול שגרירות תאילנד.

באתר תמצאו מידע מסודר על:

* איך עושים ויזת תייר?
* כמה זמן בידוד צריך?
* איפה אפשר לעשות בידוד?
* האם מחוסנים צריכים בידוד
* האם חובה חיסונים? (לא. נכון לעכשיו).

וגם מידע על ביטוחים, מלונות וטיסות.


מה עלויות המחיה בקופנגן?

עלויות מחיה כמובן תלויות באורח חיים, מספר נפשות ועוד כל מיני גורמים. בגדול הייתי אומרת שהעלויות הן בערך חצי מהעלויות בישראל – כשמסגרות חינוך לילדים מייקרות את הסיפור.

כאן יש פוסט מפורט על עלויות מחיה מנקודת מבט של משפחה מטיילת, שייתן לכם יותר מושג.


ממה מתפרנסים בקופנגן?

רוב ההאנשים שחיים כאן בדרך כלל חיים מאחת מהאופציות הבאות:

1. הכנסה פאסיבית.

2. חסכונות.

3. מסחר בבורסה.

4. הקמת עסק מקומי – מצריך עלות חודשית, תהליך בירוקרטי. כדאי לשהות פה כמה חודשים לפני שמבינים איזה עסק כדאי לפתוח, איך ואם בכלל.

5. עבודה אונליין – בעסק עצמאי או בחברה שמאפשרת את זה.
רעיונות והשראה לעבודה אונליין אפשר למצוא בקבוצה:
השראה לפרנסה בנדודים


איך מתגברים על הפחד מהשינוי?

בקצרה, יכולה להגיד שני דברים שעזרו לי:

1. לזכור שתמיד אפשר לחזור. 
2. להזכיר לעצמי שאני מעדיפה לטעות מאשר לתהות מה היה קורה אילו, או להגיע לסוף החיים ולהתחרט שלא חייתי את החיים שרציתי.

………

עוד תרגיל שעוזר להתגבר על פחד משינוי:

לשאול את עצמך מה הכי גרוע שיכול לקרות; לרשום את התשובות כדי שאפשר יהיה להסתכל עליהן בלבן של העין; ואז לראות איך אפשר יהיה להתמודד עם כל תרחיש.

ספוילר: בדרך כלל מבינים שמה שהסתובב לנו בראש הוא לא כזה גרוע. או לא יותר גרוע ממה שכבר קורה במציאות.

………

עוד דבר שעוזר זה לקרוא סיפורי השראה של אחרים. בסעיף הבא תמצאו הרבה כאלו.


חומרי השראה ומידע לקראת מעבר לקופנגן / תאילנד

השראה ומידע פרקטי ממשפחות:


OLO – Only Live Once
 בלוג של משפחת רוזנטל המקסימה (זוג + 3 בגילאי גן עד יסודי). כתיבה מרגשת על סיפורים מהמסע. כולל איך הוא שכנע אותה להצטרף אליו למסע אליו; איך היא התגברה על פחדים והפכה מאשת קרירה מתוקתקת על עקבים למישהי שהולכת על החוף יחפה כל ערב בשקיעה; התמודדות עם ילדים ואתגרים אחרים בקופנגן. בדף שלהם בפייסבוק תמצאו גם מדריכים פרקטים. כאן יש פוסט שמרכז את המדריכים הפרקטיים. וכאן אפשר למצוא אותם גם באינסטגרם וביוטוב.

 

MamaMeIa
הבלוג של טלי (ריסיס) ברוידא שעברה לאחרונה לקופנגן עם בן זוגה ושני ילדים בגילאי גן. בבלוג היא משתפת בהתלבטויות והחששות לקראת המסע, בהמלצות ורשמים מהחודש sandbox בפוקט, ובקרוב גם על חוויות מקופנגן. הכל כאן.


גל-רביעי
יומן מסע משפחתי של ניר ומורן + 2 ילדים קטנים, שגם הם הגיעו לאחרונה לקופנגן. הנה הבלוג שלהם.


קהילות פייסבוק שאפשר למצוא בהן מידע ולהתייעץ:


ישראלים בקופנגן

בקבוצה תמצאו ערבוב של פוסטים על דברים שקורים בקופנגן יחד עם שאלות של כאלו שרוצים להגיע הנה או הגיעו ממש לאחרונה. התאסף שם הרבה מידע בשנים האחרונות – החל ממידע על השאלות שעניי בפוסט ועד דברים ספציפיים יותר כמו שירותי חינוך ורפואה. מומלץ להסתכל בחלק של היחידות לימוד/מדריכים. מכאן נכנסים.


עוברים לתאילנד

קבוצת פייסבוק שמיועדת למשפחות ויחידים שעושים או רוצים לעשות שינוי ולהגיע לתאילנד לתקופה ארוכה. בקבוצה יש מידע על נושאים החל  מויזות, תעסוקה, מגורים, בתי ספר, רפואה, ביטוחים ועוד. את הקבוצה מנהלת איילת פיסטרוב בן-דרור, שחיה עם משפחתה בקו-סאמוי (האי הסמוך לקופנגן) מעל 7 שנים. כאן מצטרפים.

 

נשים בעולם רילוקיישן קופנגן
קבוצה אינטימית יותר עם שיתופים מעוררי השראה על החיים בקופנגן ומה יש לעשות כאן ביומיום. מכאן נכנסות.


נוודים דיגיטלים ישראל

הרבה השראה על עבודה אונליין ויציאה למסע בעולם – עם או בלי ילדים. לא ספציפי על תאילנד אבל היא כן מככבת שם 🙂 ויש גם הרבה מידע פרקטי ושימושי. הכל כאן.


השראה לפרנסה בנדודים

קבוצה שמטרתה השראה לאורח חיים אלטרנטיבי. הקבוצה הזו מזמינה אל שורותיה אנשים שמחפשים השראה לאורח החיים הנוודי, ובעיקר לאתגר המרכזי של החיים האלה: ממה חיים כשאנחנו בדרכים? הקבוצה לא ספציפית לתאילנד, אבל הצברו בה ראיונות עם כמה אנשים שגרים בקופנגן. הנה למשל הראיון איתי מתוך הקבוצה: על ייעוד והחיים בקופנגן. ומכאן נכנסים לקבוצה.


טיפים חשובים להתנהלות בקבוצות בפייסבוק:

1. לענות על השאלות בכניסה לקבוצה – אחרת סביר שלא יאשרו אתכם.
2. כדאי לעשות חיפוש בקבוצה לפני ששואלים משהו. אם שאלתם שאלה שחזרה על עצמה הרבה בעבר – לאנשים כבר לא יהיה כוח לענות. ובחלק מהקבוצות פשוט לא יאשרו את הפוסט.


רוצים עוד הכוונה?

אם יש לכם שאלות כלליות, מוזמנים לכתוב בתגובות למטה ואענה כמיטב יכולתי.

אם אתם רוצים ייעוץ או ליווי אישי יותר על אחד מהנושאים שהועלו כאן – מוזמנים לכתוב לי ונתאם פגישה בתשלום, או שאפנה אתכם ליועצ/ת שמתמחה בסוגיה שמעסיקה אתכם.

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: