לוגו: האב לבגשמה

מה עזר ללימור לצאת מהדכאון? (5 עיצות זהב שמתאימות לכל שינוי)

זמן קריאה: 2 דקות

הטקטס הבא פורסם בפייסבוק לפני כמה ימים על ידי תלמידת-עבר וחברה שלי: לימור חודורוב. הפוסט עוסק במה עזר ללימור לצאת מדכאון שהגיע עד רצון לסיים את חייה.

מעבר לזה שזה עיצות זהב שיכולות להציל חיים, כשקראתי את הפוסט התחברתי אליו ממקומות אישיים שלי. זה פגש אותי בתחום שמרגיש תקוע ולפעמים בא לי להרים בו ידיים, זה פגש אותי בהרגלים שאני רוצה להכניס ולא תמיד מתמידה בהם, זה פגש אותי בכל מיני דפוסים שלי שלא משרתים תהליכי הגשמה.

הטיפים של לימור סופר-מועילים בעיניי גם למי שאין נטיות אובדניות. הם יכולים לעזור לכל מי שרוצה לעשות שינוי, במיוחד במצבים שנראים תקועים. אז רגע לפני שמתייאשים או מוותרים מראש על הגשמת הרצון – כדאי לקרוא:

מה עזר ללימור לצאת מהדכאון:

1.לאסוף גרגירי חול

זה לא דבר אחד, זה מלא בחירות קטנות ומעשים קטנים שבסוף מצטברים. כמו לשים גרגר חול על משקל. המשקל לא יראה שינוי. עוד גרגר ועוד גרגר, עדיין אין שינוי. אבל באיזה שלב יהיו מספיק גרגרים והמשקל יראה שינוי. תיחצה מסה קריטית. אז במקום לצפות שתצא בת קול מהשמים ומשהו יציל אותי… לאסוף גרגירי חול.

2. צמתי בחירה

מתחבר לסעיף הקודם. בחירות קטנות, האם הן בכיוון תורם או דיכאוני? לקום למקלחת קרה בבוקר או להמשיך לשכב עם המחשבות? לאכול את הראש או להתאמן על הגיטרה? לשכב על הספה ברביצה מייאשת או לשים שיר משמח ולרקוד כמה דקות? לעשות מדיטציה או לגלול בפייסבוק?

3. שינוי התנסחות- למשוך אש

עבודה עם רצון. רצון הוא מנוע, אש. בכל פעם שעלה במוחי המשפט 'בא לי למות', אמרתי פעמיים משפט תיקון – בא לי להפסיק לסבול, בא לי שיהיה לי טוב.

להתחיל לכוון את הווייז הפנימי לאן שכן בא לי. אבל בלי לשקר. לא להגיד 'אני אוהבת את עצמי' או 'בא לי לחיות' אם זו לא האמת. ייתכן שהאמת היא ש'בא לי לאהוב את עצמי' 'בא לי לרצות לחיות'.

4. להשתתף בניסוי

מחויבות לעצמי בלי תלות בתוצאה. הסכמתי להשתתף בניסוי. הניסוי להצלה שלי. בלי השוואות לאחרים, בלי השוואה לחיים שחשבתי שאמורים להיות. נרתמתי להציל את עצמי.

5. דד-ליין

עזר לי להגיד לעצמי שאני עושה ה-כ-ל כדי לצאת מזה. כמה כסף, כמה אקסטרים, כמה טיפולים שצריך. אבל(!) שאם זה לא עובר תוך חצי שנה. אני יכולה לשים קץ לחיי.

רק צריך להקציב לזה מספיק זמן, כי מהבור לוקח זמן לטפס.

…….

תוספת ממני (מיכל) בעקבות תגובה שלימור קיבלה בפייסבוק שאמרה שהסעיף האחרון לא אחראי:

אני חושבת שדווקא לתת לגיטמציה לרצון למות ולאופציה לעשות את זה זה אחד הדברים המרפאים שיש. אנחנו כל כך מפחדים מזה, כאילו שאם נגיד למישהו שמותר לו לעשות את זה אז זה מה שיגרום לו להתאבד. כשבפועל… כששמעתי מאנשים על מה עזר להם לצאת מהדכאון ולבחור לא להתאבד – לא פעם חזר משהו בסגנון הזה; שמה שעזר להם זה לתת או לקבל לגיטמציה לרצון שלהם בזה. 

………..

מה עזר לך?

לאיזה סעיף הכי התחברת?
יש עוד משהו שעוזר לך לצאת מייאוש ותקיעות?

נשמח לקרוא כאן בתגובות.

 

רוצה להגיב ללימור ישירות?

זה הפוסט בפרופיל שלה.

 

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: