לוגו: האב לבגשמה

מה עוד עוזר להתמודד עם פחד

כדורים פורחים באוויר
זמן קריאה: 2 דקות

בפוסטים הקודמים כתבתי שאומץ זה התמודדות עם פחד, ושאומץ זו אנרגיה שנגישה לכל אחד מאיתנו, ברגע שמחליטים להתמודד עם הפחד. אבל מעבר להחלטה להתמודד, מה עוד יכול לעזור?

אם אני חושבת כל על מיני מקרים בהם עשיתי דברים שהפחידו אותי – בין אם זה תרגיל חדש ומפחיד בטרפז, לצלם סרטון לייב, להעלות פוסט אישי מאוד או לנסוע לגור בצרפת – בכל המקרים האלו הייתה הכנסת אוויר

כדורים פורחים באוויר


מה זה אומר?

קודם כל, ברמה הפיזית – הרבה פעמים לנשום עמוק עוזר. וזה מה שאני עושה לפני שאני קופצת מהפלטפורמה בטרפז המעופף ועושה תרגיל אקרובטי.

יסוד האוויר מביא איתו עוד כמה איכויות שעוזרות להתמודד עם פחד:

1. הבנה

קודם כל, להבין שמה שאני רוצה לעשות נכון לי, שיש לי את היכולות לעשות אותו, שהוא לא באמת מסוכן עבורי, ושיש לי אנרגיה עבורו.

2. ידע

כשיש פחד זה בגלל שיש חוסר וודאות. אנחנו לא באמת יכולים לדעת מה יהיה, אבל אנחנו כן יכולים לאסוף מידע כדי ללמוד את הנושא ולהבהיר לעצמנו את מה שאפשר.

3. למידה

לא עושים סלטה מהטרפז לפני שלומדים להתנדנד. אפשר לפרק את הדבר שמפחיד אותנו לצעדים קטנים, שבכל פעם אנחנו לומדים ומכשירים את עצמנו לצעד הבא. מה שנקרא הדרגתיות 🙂

4. סקרנות

כמו שכתבתי, פחד מגיע כי יש חוסר וודאות מסוים. אפשר להתמיר את הפחד לסקרנות – "בואו נראה מה יקרה". אני לא מדברת על להתאבד על דברים – כאמור, חשוב להכניס הבנה ולבדוק אם עצמנו שהדבר נכון לנו. אבל אם כבר הבנו שכן – אז אפשר לגשת לזה כאל משחק ולהגיד לעצמנו – "מקסימום זה יצליח" (ואם לא, אז למדנו והכנו את עצמנו לפעם הבאה..)

5. חיבור פנימה

דבר אחרון שאני עושה הרבה פעמים לפני שאני מעלה סרטון או פוסט חשוף או יוצאת להגשים חלום: אני מזכירה לעצמי *למה* אני עושה את זה. במקרה של סרטון או פוסט, אני מזכירה לעצמי שיש מישהו שזה עשוי לתרום לו וזה יהיה לי שווה את הפדיחה. במקרה של חלום אישי – פשוט מזכירה לעצמי למה זה חשוב לי.

עדיף להתחרט על דברים שעושים מאשר על דברים שלא עושים! לפחות זה מה שאני אומרת לעצמי מילדות, ובינתיים זה מוכיח את עצמו 

…………………

לפוסט הראשון בסדרה: על פחד, אומץ ומה שביניהם

לפוסט הקודם בסדרה: הצעד הראשון בהתמודדות עם פחד

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: