לוגו: האב לבגשמה

איך את רוחנית ולא טבעונית?

זברות מתחבקות בחמלה
זמן קריאה: 3 דקות

משתתפת בסדנה שהעברתי שאלה אותי אתמול איך בנאדם "רוחני" כמוני יכול להיות לא טבעוני. כלומר היא אמרה, מילא שאני לא טבעונית, אבל גם אני לא מעודדת לכיוון… זאת שאלה טובה שבטח מסתובבת בראש ללא מעט אנשים שקראו את הפוסטים שלי על טבועונות. והאמת היא שאני לרוב מעדיפה לא להיכנס לנושא כי הוא נפיץ, אבל מצד שני יותר חשוב לי להוציא החוצה את איך שאני רואה את זה – כי אני מאמינה שיש בזה ערך לאחרים, ולכן אני שוב הולכת לטבול את רגלי באש ;/

אישה-חיה מכניסה רגליים לאש
Photo by Joshua Newton on Unsplash


אז קודם כל, מה זה בכלל אומר להיות רוחני?
ההגדרה שלי לאדם רוחני, היא אדם שמכיר את עצמו, ומחבר בין ההבנות שלו (רוח) לבין היישום והמימוש (חומר). במילים אחרות, אדם רוחני הוא אדם שיודע מה נכון לו, ומחבר את זה ליישום של הפעולות והבחירות בחיים שלו. לפי ההגדרה הזו, הבחירה שלי להפסיק להיות טבעונית הגיעה דווקא ממקום רוחני 🙂 עם דגש על 'שלי', כי אני לא חושבת שבחירה בטבעונות היא לא רוחנית, בדיוק כמו שאני לא חושבת שהיא כן רוחנית.

(למי שלא מכיר/ה את הסיפור, למטה איח לינק ללמה הפסקתי להיות טבעוהית אחרי 7 שנים).

יש בלבול גדול בין 'רוחני' ל'רגשי'. אנחנו מורכבים מכמה רמות: גוף, נפש, רוח, נשמה, תודעה. הנפש כוללת בתוכה את ההיבטים הרגשיים שלנו. הרוח זה החלק החושב והמבין שנמצא בין הרגש לנשמה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הנשמה שלנו היא לא רגשית. נשמה זה חלק תודעה שמחפש להתפתח. היא לא רואה את העולם במושגים של טוב או רע, אלא במושגים של התפתחות. מבחינתה כל מה שקורה כאן הוא לונה-פארק של חוויות שאפשר ורצוי ללמוד מהן. וכאן גם ההבדל בין בני אדם לבעלי חיים. אני יודעת שזה מקומם וגם לי פעם היה מאוד קשה לקבל את זה,ובכל זאת: לבעלי חיים אין נשמה אינבידיואלית (אלא תודעה קולקטיבית). יש להם בהחלט נפש והם אכן חשים סבל וכאב, אבל זה לא נשמה. זה ממש לא אומר שצריך להתעלל בהם ולנהוג באכזריות, אבל זה כן אומר שזה בעייתי ואף מסוכן לחשוב שחיים של בעלי חיים שווים בערכם לחיים של בני אדם.

זברות מתחבקות בחמלה
Photo by Vincent van Zalinge on Unsplash


ולגבי התעללות בהם… אני אישית שמחה על מגמת הטבעונות, כי אני בטוחה שבסופו של דבר היא תוביל לשינוי בתעשיית המזון מהחי. רק שאני חושבת שהשינוי יקרה כשנחבר את השכל, ההבנות הגבוהות והיצירתיות ונייצר אלטרנטיבות. לא כל אחד צריך להמציא את האלטרנטיבה הבאה לתעשיית המזון מהחי, אך ככל שהתודעה הקולקטיבית דורשת את זה, מתקרב היום שהפתרון הזה יגיע וגם יוכל להתקבל. השינוי, כמו רוב השינויים הגדולים והרבים שצפויים לנו בעידן החדש שאנחנו רק בתחילתו, ככל הנראה יתאפשר בזכות הטכנולוגיה ויצריך מאיתנו גמישות מחשבתית. כאן יש דוגמה אחת לפתרון טכנולוגי שעשוי לשנות בגדול את תעשית המזון מהחי. ועד שזה יקרה (וגם אחרי)… כדאי להקשיב פנימה לגוף ולנשמה (פחות לרגש במקרה הזה), ולזהות מה המזון שנכון לכם.

המזון אמור לתמוך בגוף-נפש-רוח שלנו כדי שנוכל לבצע את הייעוד שלנו הכי טוב. מאחר ולכל אחד יש ייעוד אחר, לכל אחד יש צרכים תזונתיים שונים. מזון זה יותר מסך הויטמינים והחלבונים שבו; לכל מזון יש תדר אנרגטי אחר, והתדר הזה אמור להיות תואם את התדר האנרגטי שאנחנו זקוקים לו. כשאנחנו לא אוכלים את המזון המתאים לנו, אנחנו יוצרים לעצמנו חסרים אנרגטיים, ואנחנו פוגעים בעצמו. לי זה לא נשמע טבעי וגם לא כל כך רוחני.

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: