לוגו: האב לבגשמה

איך להירגע כבמטה קסם

מיכל פולת עושה קסמים
זמן קריאה: 2 דקות

לפני כמה ימים מישהו אמר לי שאני קוסמת. "הממ? קוסמת? למה הוא אומר את זה? אמנם למדתי לעשות קסמים ביסודי, אבל הוא לא יודע את זה ואפילו אני שכחתי מהם.. :)" אז שאלתי למה הוא התכוון…

יום קודם הוא התקשר אלי וסיפר לי משהו שממש הטריד והפחיד אותו. לא אכנס לפרטים אבל כן אגיד שזה לא משהו של מה-בכך, אלא מסוג הדברים שיכולים לטלטל כל אחד שמתמודד איתם. "הקסם" שלטענתו עשיתי הוא שאחרי רבע שעה של שיחה משהו בו נרגע והוא הרגיש שבעצם הכל בסדר.

טוב, אתם מבינים שלא עשיתי שום קסם… ומהשיחה איתו הבנתי שזה בכלל יותר מה שלא עשיתי… לא התרגשתי. לא הזדהיתי וגם לא הזדעזעתי.

למה אני מספרת לכם על זה?
כי חשבתי לתת לכם כמה טיפים לאיך לעשות עם עצמכם את ה"קסם" הזה – DIY:

אני חושבת שאחד הדברים שעוזרים לי לא להתרגש או לשפוט או להזעזע, הוא כי כמעט אין משהו שנראה לי מוזר (חוצמזה שאנשים חונים באלכסון ותופסים 2 חניות בלי להניד עפעף…). כשאנחנו מתמודדים עם משהו, נראה לנו לפעמים שאנחנו היחידים בעולם, וזה מאוד מביך/מפחיד/מלחיץ.

אז דבר ראשון שאפשר לעשות: צאו מנקודת הנחה שאתם לא לבד; שמעצם זה שאתם בני אדם, מה שאתם עוברים הוא אנושי, ומעצם זה שזה אנושי – יש עוד בני אנוש שעוברים את זה. כשתשתפו (את האנשים המתאימים) תגלו שהשד לא נורא כל-כך, ואם ממש אין לכם את מי לשתף – איזה כיף שיש פייסבוק ואינטרנט עם מלא קבוצות תמיכה ואתרים בכל נושא שהוא.. חפשו אותם.

שנית – תנסו להסתכל על הסיטואציה שלכם מהצד; כאילו זה סצינה מסרט ואתם שחקן שמגלם בו דמות; או כאילו זה קורה למישהו אחר… שאלו את עצמכם מה הייתם אומרים לחבר/ה שלכם באותו מצב. עוד משהו – כשכותבים את הדברים על הדף יותר קל להסתכל על זה מבחוץ. לפעמים מאוד קשה לעשות את זה לבד. גם כשאני בהצפה רגשית לפעמים אני נעזרת באנשים שייתנו לי פרספקטיבה אווירית ומאווררת. כשאנחנו עמוק בסערה לפעמים צריך את זה.

אתם כמובן מוזמנים ליצור קשר ולהגיע למפגש ייעוץ איתי, או להעזר במישהו אחר שייראה לכם דרכים חדשות להסתכל על הסיטואציה. תמיד יש עוד אפשרויות ותמיד יש צד חיובי ומיד יש תקווה. 

מיכל פולת עושה קסמים
אני עושה קסמים ביסודי. כן, היה לי פעם שיער חלק. גם סוג של קסם 😉

 

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: