לוגו: האב לבגשמה

איך לגרום לדברים לקרות

To get things done you need to know what wdonew looks like and what you need to do to get there" - David Allen
זמן קריאה: 2 דקות

אתמול חברה סיפרה לי שהיא כבר 3 שנים רוצה לעבור דירה, ושזה לא זז לשומקום כי היא לא יודעת לאן היא רוצה לעבור. אז שאלתי אותה את השאלה הכי מתבקשת בעיניי:

מה את רוצה שיהיה במקום מגורים שלך?

לקח לה רגע, אבל אז הייתה לה תשובה ברורה, ותוך כמה דקות היו לנו רעיונות למקומות שהלהיבו אותה, ושעד עכשיו היא לא חשבה עליהם – פשוט כי לא עצרה לשאול את עצמה את השאלה הזו.

הרבה מדי פעמים אנחנו מדלגים על לשאול את עצמנו את השאלה הבסיסית הזו – "מה אני רוצה?". אנחנו מתחילים לחפש לפני שיודעים מה אנחנו רוצים למצוא, או שאנחנו המון זמן מסתובבים עם איזה רצון מעומעם שנראה לנו כמו חלום רחוק, פשוט כי לא עצרנו להבהיר אותו.כדי שדברים יזוזו ויתממשו, אנחנו קודם כל צריכים להבהיר לעצמנו מה אנחנו רוצים; מה אנחנו רוצים שיהיה בסוף? איך זה ייראה? מה זה ייתן לנו? איך נרגיש כשזה יקרה? אנחנו צריכים לדעת מה בעצם אנחנו רוצים, ולא רק להישאר עם אמירה כללית כמו "למצוא עבודה", "להכין פלייר", "למצוא זוגיות".

ומה אז?

אחרי שאנחנו מבהירים לעצמנו מה אנחנו רוצים, פשוט צריך לשאול את עצמנו – "מה הצעד הבא?".

To get things done you need to know  what wdonew looks like and what you need to do to get there" - David Allen
אחד מציטוטי המפתח של דייויד אלן, מפתח שיטת GTD לניהול משימות


הרבה פעמים הצעד הבא יהיה לקבל החלטה. אבל כל עוד לא הבנו שיש שם החלטה שאנחנו צריכים לקבל או כל עוד לא ניסחנו לעצמנו מה בעצם ההתלבטות – אנחנו נתקעים. לעומת זאת, כשמבינים שהשלב הבא זה לקבל החלטה, ומנסחים אותה לעצמנו, זה ממקד אותנו, ואז הרבה פעמים ההחלטה מתקבלת " מעצמה" או שלפחות אנחנו יכולים להבין שהצעד הבא הוא לאסוף מידע, להתייעץ עם X, להטיל מטבע, או מה שזה לא יהיה.

הארה לגבי הצעד הבא: כדאי לשאול "מה הצעד הבא?" עד שמגיעים לפעולה פשוטה שברורה לנו. גם "לקבל החלטה" זה משהו מעומעם לפעמים, אבל אם נשאל שוב "מה הצעד הבא" (או "מה יעזור לי לקבל החלטה?") – אז נוכל להגיע לפעולות פשוטות שהזכרתי קודם – כמו "להתקשר ל-X ולשאול לדעתו", "לכתוב לעצמי אינטואטיבית ולראות מה עולה לי", "לחפש בגוגל מידע על…" או "להטיל מטבע").

זה נכון לגבי דברים גדולים כמו גם לגבי דברים קטנים ויומיומיים. הרבה פעמים אני שמה לב שכשאני נמנעת ממשהו או דוחה משהו, יש שם משהו שלא הבהרתי לעצמי עד הסוף – בין אם זה התוצאה הסופית הרצויה ובין אם זה הפעולה הבאה שאני צריכה לעשות.

אז ממליצה לבדוק את זה לגבי דברים שאתם דוחים… בין אם זה לגבי חלום שאתם דוחים כבר שנים, ובין אם זה בפעם הבאה שאתם נכנסים לפייסבוק או הולכים למקרר במקום להמשיך במשימה שהתחלתם בה.. אתם יודעים מה אתם בעצם רוצים להשיג? אולי יש שם איזושהי התלבטות שלא שמתם לב אליה? ברור לכם מה הפעולה הפשוטה הבאה? מהניסיון שלי, הרבה מאוד פעמים השאלות מספיקות כדי לקדם דברים, בלי חפירות על אמונות מגבילות ובירורים מעמיקים על מה תוקע אותנו…

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: