לוגו: האב לבגשמה

הכל אפשרי?

חד קרן
זמן קריאה: 4 דקות

בשנים האחרונות אני קוראת ושומעת יותר ויותר אנשים שמספרים על חלומות שהגשימו, ומעבירים את המסר ש"הכל אפשרי". בתור מישהי שתמיד האמינה שחלומות נועדו כדי שנגשים אותם – וגם הגשימה לא מעט, זה משמח אותי לראות שיותר אנשים מעיזים לחלום ולממש את עצמם ומעודדים אחרים לעשות את זה. עם זאת, יש משהו במסר הזה שהוא בעייתי בעיניי.

מצד אחד, המסר שהכל אפשרי, מעודד אותנו לחלום בגדול ולממש את עצמנו – וזה מעולה.הוא גם מעורר אותנו להבין,שאנחנו יכולים לחשוב הרבה יותר בגדול ממה שאנחנו מרשים לעצמנו, ושאנחנו יכולים להגשים את הרצונות העמוקים האלו שלנו. עבור החלקים בתוכנו שמפחדים להעיז – זה מצוין! אז מה הבעיה שלי?? האם באמת לכולנו יכולות להיות משכורות של מיליון דולר? האם באמת כולנו צריכים וילות או אפילו דירה משלנו? האם לכולנו נכון להיות מפורסמים או שיהיו לנו אלפי לקוחות? כל הדברים האלו הם אכן אפשריים. אפשרי גם לבקר בירח, להטיס חללית ולבנות מכונית שנוסעת על אוויר.

זה ש"הכל אפשרי" זה נכון במובן הזה, רק חשוב לשאול גם "אפשרי למי?" הרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו רוצים דברים מסוימים ונלחמים להשיג אותם, ואם אנחנו באמת מסתכלים פנימה ובודקים, אנחנו מגלים שזה לא באמת מה שאנחנו רוצים, שזה לא באמת מה שנכון לנו. לפעמים נדמה לנו שאנחנו רוצים משהו כי ראינו אצל השכנים או בפרסומות, כי שמענו שככה "צריך" ו"זה מה שהולך היום", או כי אנחנו פשוט חושבים שזה מה שיביא לנו את האושר. כשבעצם, בפנים-בפנים, אנחנו בכלל רוצים משהו אחר. מעבר לכך, הרבה פעמים אנחנו מימלא רוצים המון דברים, ומתוסכלים שאנחנו לא מספיקים הכל. אנחנו רוצים מיליון דברים, ורוצים שכולם יקרו בו-זמנית, ואנחנו שוכחים שהזמן והכוחות שלנו מוגבלים. כן, מוגבלים. יש לנו מגבלות וטוב מאוד שכך!

 

חד קרן

 

אנחנו מגיעים לעולם עם הרבה מאוד יכולות.וגם עם מגבלות. היכולות שלנו קיימות כדי לאפשר לעצמנו להגשים את החלומות שלנו ואת הכמיהות הנשמתיות שלנו,וגם המגבלות קיימות לצורך זה. המגבלות מדייקות אותנו לכיוון שנכון לנו ומפתח אותנו, וכשאנחנו קשובים פנימה, אנחנו מגלים שזה גם הכיוון שאנחנו באמת רוצים. העניין הוא שהרבה פעמים אנחנו לא רואים את היכולות שלנו, ורואים מגבלות איפה שהן לא קיימות. זאת אומרת, שבהרבה מקרים אנחנו בכלל לא מגיעים לגבול האמיתי שלנו. במקומות האלו, המשפט "הכל אפשרי" מאפשר לנו למתוח את הגבולות שלנו ולהגיע למגבלות, וזה כאמור נהדר. 🙂

היכולות והמגבלות שלנו נועדו לשרת את התסריט שלנו, שזו בעצם התוכנית חיים שהנשמה שלנו בנתה לעצמה טרם ירידתנו לכדור הארץ. אנחנו לא מודעים למה שכתבנו בתסריט לפני שהוא קורה, אבל הרצונות העמוקים שלנו – אלו שלא מושפעים מהפחדים ומהחברה, מכוונים אותנו לשם. לכן אם אנחנו מחוברים לעצמנו ורוצים דברים שמגיעים באמת מהבפנים שלנו, אז אכן, "הכל אפשרי". יש לנו אנרגיה ויכולת להשיג את החלומות האלו.

הבעיה מתחילה כאשר אנחנו רוצים דברים שלא שמנו לעצמנו בתסריט, ומנסים להגשים אותם.במקרה ה"טוב", אנחנו פשוט לא מצליחים, ו"סתם" יורד לנו הבטחון העצמי ואנחנו חושבים שאנחנו לא-יוצלחים. במקרה הפחות טוב, אנחנו נתקלים בהמון קשיים ותקלות ומבזבזים לעצמנו המון אנרגיה. חלק מהמגבלות שלנו כאן, היא אנרגיה מוגבלת. כשאנחנו בונים את תסריט חיינו, אנחנו מכינים לעצמנו אנרגיה שאמורה להספיק לנו כדי לממש אותו ולהפוך אותו להצגה חיה. כשאנחנו משתמשים בתקציב הזה לסצינות שלא שמנו לעצמנו בתסריט, היא חסרה לנו בהמשך כאשר מגיעות סצינות שכן כתבנו לעצמנו! את החוסר האנרגטי הזה אנחנו חווים כקשיים שונים וכחוסר זרימה.

לשם המחשה, אתן דוגמה מהחיים שלי: אני מגיל קטן אוהבת אקרובטיקה על כל סוגיה.בתור ילדה התאבלתי על זה שהתחלתי "רק בגיל 8", וש"נדיה קומנצ'י אני כבר לא יהיה". עם השנים הבנתי שאני לא באמת בנויה להיות מתעמלת אולימפית: המגבלות שלי לא מאפשרות את זה (למשל העצלנות 😉 ), והיכולות שלי מכוונות אותי לכיוונים אחרים שממלאים אותי עוד יותר. נניח שאני אקרא ש"הכל אפשרי", ואגיד לעצמי: "יאללה, אני רוצה להגשים את החלום שלי ולהיות באולימפיאדה" (או להיות אשת קרקס שמופיעה בסירק דה סוליי).מה נראה לכם שיקרה?​

נדיה קומנצ'י בפליק פלאק על הקורה
נדיה קומנצי', גיבורת ילדותי


אני יודעת (מנסיון), שמה שיקרה זה שמהר מאוד אני אתחיל לקבל איתותים שאני לא בכיוון… יהיה לי קשה, השמחת חיים שלי תרד, ומהר מאוד הגוף שלי יסמן לי שהוא לא מרוצה כלל וכלל. אם בכל זאת אתעקש כי "הרי שמעתי שהכל אפשרי", אז אני גם אתחיל להיפצע ולהיתקל במחסומים. לעומת זאת, כשאני הולכת לחוג אקרובטיקה כתחביב ומפתחת תחומים אחרים בחיים שלי,יש לי אנרגיה להכל והחיים שלי זורמים.אני מצליחה לעשות תרגילים שלא חשבתי שאפשריים עבורי ולהנות מהם, וגם בתחומים אחרים בחיים שלי אני חווה הצלחות והנאה.

לסיכום, הרבה מאוד אפשרי!! תעזו לחלום ולחשוב בגדול. רק תבדקו שהחלומות האלו באים מבפנים, ומשקפים את הרצונות העמוקים שלכם, ולא משהו שספגתם מבחוץ. כשאנחנו מחוברים לרצונות העמוקים שלנו, מבהירים לעצמנו מה אנחנו רוצים שיקרה, פועלים נכון, ומאפשרים לדברים להגיע בדרכים לא צפויית: אפשרי לנו להגשים, והרבה פעמים בקלות! אז אפשר להגיד: "הרבה מאוד אפשרי".אפשר לשאול: "מה עוד אפשרי?" אפשר להזכיר: "תחשבו בגדול ומחוץ לקופסה ותעזו להגשים". אבל "הכל אפשרי"? לא מדויק, ועלול להביא למפחי נפש ובזבוז אנרגיה – חבל 🙂

~~~

מתקשה להבין מה הרצון העמוק שלך?
אשמח לעזור לך ?
כאן יש פרטים על מפגשים אישיים.

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: