לוגו: האב לבגשמה

למה זה לא מדויק להגיד 'הכל מדויק'

איש מפנה 2 אורות לייזר ליקום. הבחירה בידנו
זמן קריאה: 5 דקות

אחד הביטויים שאני הכי אלרגית אליהם בשפה הרוחנית הוא "הכל מדויק". הוא נאמר על ידי אנשים שאני מאוד מעריכה ואפילו על-ידי חברותיי האהובות ביותר, אבל בכל פעם שהוא נאמר – הוא עושה לי פריחה. למה? כי אני אוהבת דיוק. והמשפט הזה לא מדויק 😉 כמו כל סיסמה או קלישאה, הביטוי הזה מאיזשהו מקום; יש אמת מאחוריו. אבל היא חלקית. כדי לעשות סדר ולהסביר מה החלק המדויק ומה לא, בוא נתייחס לכמה מהפרשנויות הנפוצות לביטוי הזה:


1. 'הכל מדויק' במובן של "הכל לטובה"

תראו, אני בנאדם חיובי. אני משתדלת להסתכל על חצי כוס המלאה (אגב, גם החצי הריק מלא… באוויר 😉 ). אני הכי בעד לראות איך אפשר למנף דברים שקורים לנו, ללמוד מהם ולהפיק מהם את המיטב. אם יש לימונים ובא לנו לשתות משהו מתוק – בהחלט בואו נעשה לימונדה. אבל… אפשר מראש לקנות תפוזים ולוותר על הוספת סוכר מעובד…. כלומר זה נכון שכל דבר אפשר לשפר, אבל זה לא אומר שזה מדויק. זה לא אומר שלא יכול היה להיות טוב יותר. לפני כמה חודשים הזמנתי ארנק מאיביי. באתר הוא היה נראה לי יפה ובגודל שרציתי. כשהוא הגיע, הבנתי שהוא קטן מדי כדי להכיל את כל ממוני (פחחח). אז הזמנתי לי ארנק אחר, מדויק יותר לצרכים שלי.

באופן מטאפורי, כשאנחנו אומרים "הכל מדויק" זה כמו שנגיד "איביי שלח לי ארנק קטן מדי? טוב, איביי יודע מה נכון לי. אני אסתפק בזה". אבל לא. איביי שלח לי את הארנק הזה כי זה מה שהזמנתי! לא הייתי מדויקת בהזמנה שלי – לא ביררתי עד הסוף אם הגודל באמת יתאים לצרכים שלי, אז הזמנתי משהו קטן וזה מה שקיבלתי. זה אותו הדבר כשאנחנו מזמנים משהו מהיקום. היקום לא רוצה בשבילנו, הוא מגיב אלינו.

אנחנו חלק מהיקום. כל אחד מאיתנו הוא חלקיק אלוהי עם כוח בריאה. אנחנו אומנם בוראים בתוך מגבלות של התסריט שלנו ושל התוכנית הכוללת, אבל הרצון שלנו הוא שחקן מרכזי בהצגה הזו. היקום מגיב לתדר שלנו. התדר שלנו כולל את הרצון שלנו, את המחשבות שלנו ואת הרגשות שלנו. ככל שיש יותר סינכרון בין הרצון הארצי שלנו לבין הרצון הנשמתי שלנו, כך הדברים שיגיעו לחיים שלנו יהיו יותר מדויקים ויש יותר התאמה לתוכנית הנשמתית שלנו. וככל שיש יותר תאום בין הרצונות שלנו למחשבות ולרגשות שלנו, כך דברים יכלים להגיע יותר בקלות ובמהירות. אז ככל שאנחנו יותר מדויקים, כך החיים שלנו יותר מדויקים.

חשוב להבין שדיוק הוא תהליך מתמיד. קיבלתי את הארנק שהזמנתי וגיליתי שהוא לא מדויק לי? אפשר לדייק את ההזמנה ולהזמין מחדש. יצרתי לעצמי משהו בחיים שלא תואם את מה שאני רוצה? אפשר לשפר. בכל רגע נתון. אנחנו לא צריכים לזרום על כל מה מגיע אלינו. זו גישה פאסיבית לחיים. ובאנו הנה להיות אקטיביים.

ארנק טורקיז מאיביי
הארנק הראשון שקיבלתי מאיביי

 

2. 'הכל מדויק' במובן של "הכל קורה כמו שהוא אמור לקרות".

אתם יודעים ש'אמור' זה שם של דג, כן? סתם, אני מבינה למה הכוונה. יש תכנית אלוהית/בריאתית עתיקה גדולה ורחבה. ולכל אחד מאתנו יש תכנית נישמתית. אני בעצמי מלמדת את זה וכותבת את זה כמעט בכל פוסט שלי. אבל זוכרים את המשפט "הכל צפוי מראש והרשות נתונה?" בואו נדבר על מה זה בעצם אומר… אנחנו כנשמות מגיעים לעולם כדי לחוות חוויות ארציות מסוימות ולהגיע ליעדים מסוימים. כדי לחוות את החוויות האלו, אנחנו משבצים לעצמו בתוך התכנית נישמתית שלנו (או 'התסריט') כל מיני סיטואציות, מפגשים, תנאי חיים והזדמנויות שנפגוש במהלך החיים שלנו, ושיאפשרו לנו לחוות את החוויות האלו. אבל.. יש הרבה רשות בתוך התוכנית הזו.

קודם כל, כדי להגיע יעדים שלנו, יש נתיבים שונים שאנחנו יכולים לנוע בהם. זה כמו שאם אני רוצה להגיע לקריית שמונה מת"א, אני יכולה לנסוע דרך כביש החוף, דרך כביש 6, דרך כביש 4 ואני אפילו יכולה לנסוע קודם לים המלח ולנסוע דרך כביש הבקעה. בכל המקרים אני אגיע ליעד. כל הנתיבים האלו צפויים והם חלק מהאפשרויות בחירה בתסריט שלי. אבל אפשר להגיע ליעד בדרך נעימה ומהירה יותר, או לנסוע דרך כבישי עפר לעשות עיקופים רציניים ולבזבז מלא דלק וזמן. להגיד ש'זה מדויק' אם עליתי על כביש הבקעה במקום על כביש החוף כשתכננתי להגיע לקריית שמונה זה מגוחך (אלא אם כן המטרה הייתה טיול). הרי זה מבזבז המון דלק, ודלק עולה כסף ומזהם את הסביבה. אפשר היה לשים ווייז, לשאול מישהו, להסתכל במפה או מינימום בשילוט. אפשר היה להיות ערניים יותר בזמן הנהיגה ולא לדבר בנייד ולפספס מחלפים.

צומס עם מלא נתיבים. האם כל כיוון יהיה מדויק?
Photo by Denys Nevozhai on Unsplash

 

אם כבר טעינו בדרך ובזבזנו זמן וכסף, זה לא אומר שצריך לקחת את זה לכיוון של הלקאה עצמית. כולנו עושים טעויות כל הזמן. להלקות את עצמנו זה גם כן בזבוז אנרגיה. במקום זה, כדאי לשאול את עצמנו באופן ענייני מה אנחנו יכולים ללמוד מהסיטואציה, ואיך אפשר לדייק בפעם הבאה. ואז להמשיך הלאה בלי להאשים את עצמנו ובלי לחפור. אבל לפטור את זה בהכל מדויק? איפה האחריות האישית שלנו?

בואו נחזור לתוכנית הנישמתית שלנו ולרשות הנתונה בו; בתסריטים שלנו יש כמות אדירה של פוטנציאליים, ורובנו ממשים אחוז קטן מהם. למשל, יכול להיות שבתסריט תכננו לעצמנו להמשיך אחרי קריית שמונה למנרה ולמטולה באותו היום, אבל בגלל שעשינו כל כך הרבה עיקופים בדרך, הגענו מאוחר מדי, לא היה לנו עוד כוח וגם כבר היה חשוך. יש הרבה אפשרויות בתסריטים שלנו שאנחנו לא ממשים – כי אנחנו מבזבזים את האנרגיה שלנו במקומות אחרים, כי אנחנו לא מעזים לצאת מאזורי הנוחות שלנו, או כי אנחנו שאננים ולא לוקחים הזדמנויות כשהן מופיעות. אז בסדר, הבריאה לא יושבת וכועסת עלינו. היא לומדת מכל מה שאנחנו עושים וממה שאנחנו לא עושים. אנחנו בעולם של ניסוי וטעייה ושל דיוק מתמיד. מותר לנו לעשות טעויות. זה חלק חשוב מההתפתחות ומהלמידה שלנו. אבל זה לא אומר שאין לנו אחריות לנסות להיות כמה שיותר מדויקים מלכתחילה.


3. 'הכל מדויק' במובן של "דברים לא קורים סתם".

זה נכון, יש חוקים בבריאה. ויש סיבות נסתרות מאחורי הדברים שאנחנו חווים. לא הכל אנחנו מבינים. אחד החוקים היותר מוכרים הוא ש"מושך דומה מושך דומה", שזה בעצם מה שכתבתי בסעיף הראשון על כך שהיקום מגיב לתדר שלנו. אבל מעבר לזה, יש עוד חוקים ובעיקר עוד הרבה מאוד סיבות גבוהות ללמה דברים קורים כפי שהם קורים. ככל שהעמקתי בלימודי תודעת העל (309 תקשורים על פני כמעט 6 שנים…) הבנתי כמה החוקיות הזו מורכבת, כמה יוצאי דופן יש, וכמה בנוסף לחוקים יש אנרגיות חוץ-בריאתיות שמשפיעות עלינו. זה לא המקום לתאר את המורכבות הזו, אבל אני כן יכולה להגיד שגם התוכנית הבריאתית היא בסך הכל תוכנית. היא תאוריה והיא נתונה לשינויים. למעשה, היא משתנה כל הזמן בהתאם לבחירות שלנו ולתוצאות בשטח. כאן יש פוסט קצר על הנקודה הזו.

איש מפנה 2 אורות לייזר ליקום. הבחירה בידנו
Photo by Tobias Cornille on Unsplash


לסיכום:

אנחנו בתהליך של דיוק מתמיד. לא הכל מדויק – וזה בסדר. השאיפה שלנו צריכה להיות לקחת אחריות, להשתדל להיות כמה שיותר מדויקים עם עצמנו, וללמוד מכל דבר – ממה שלא מדויק וגם ממה שכן. אנחנו לא צריכים לפחד לטעות או להלקות את עצמנו על חוסר דיוק, אבל גם לא להיות פאסיביים ולהניח שהחיים שלנו כבר תוכננו עבורנו ושאין לנו יכולת השפעה עליהם. ובמקביל… כדאי לזכור שיש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים ולא מבינים, ושהסקרנות והצניעות יפות לנו 🙂

~~~

לכתבה שלי בוואינט על איך מה זה אומר לדייק את עצמנו ואיך עושים את זה.

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: