לוגו: האב לבגשמה

מרווין: ה-סופרטול האולטימטיבי לפרודוקטיביות

זמן קריאה: 7 דקות
לפני 8 חודשים נתקלתי במרווין, והתאהבתי בו ממבט ראשון. מיד נתתי לו את הנייד שלי, נכנסתי איתו למחשב, ורצתי לספר עליו לחברים. מאז נכנסו לקשר הדוק, הפרודוקטיביות שלי השפרה פלאים, ואני הרבה יותר נהנית לגשת למשימות שלי ולעשות אותן. רק שככל שהקשר בינינו העמיק, נהיה לי יותר קשה להסביר מה אני אוהבת בו למי שלא מכיר אותו. פשוט כי מיום ליום אני מגלה כמה יש בו וכמה הוא מדהים, ומאיפה מתחילים?!?!
 
אז החלטתי להתחיל מההתחלה.
 

מי זה מרווין:

מרווין זו מערכת לפרודוקטיביות. ואני אומרת מערכת ולא אפליקציה, כי זה הרבה מעבר לאפליקציה. זו מערכת שמשנה את חוקי המשחק של מה שהכרנו עד היום באפליקציות פרודוקטיביות למיניהן. היא בנויה לעזור לנו לעשות משימות ביותר נחת, ולא רק לסדר אותן ברשימות. יש בה מגוון רחב של כלים ואפשרויות שעוזרים לעשות את מה שיש לנו לעשות בצורה מרוכזת, ממוקדת ויעילה. וכל זה בכיף, עם עיצוב יפה ונקי.
 

למה התאהבתי במרווין

* מגשים חלומות *

יש במרווין מלא פיצ'רים שחלמתי עליהם, כולל כאלו שלא ידעתי לנסח במילים שאני כמהה להם. והיופי הוא שהמפתחים של מרווין מאוד קשובים לבקשות של המשתמשים ונענים להן. לא מעט דברים שביקשתי כבר נכנסו למערכת או בדרך להכנס אליה, ובקהילת הפייסבוק של המשתמשים כל הזמן עולות הצעות גאוניות – שגם כן בדרך פנימה. בהמשך הפוסט אספר על כמה מהפיצ'רים האהובים עלי.
 

* התאמה אישית *

אני מאמינה שאין משהו שמתאים לכולם, ושהמפתח להצלחה בעולם החדש הוא לעשות את הדברים בדרך שנכונה לך באופן אישי. ומרווין זו מערכת שמאפשרת הרבה מאוד דרכים שונות לגשת לניהול המשימות והחיים שלנו, עם התאמה אישית בלי סוף.
 

* עזרה אמיתית *

מרווין עוזר לי להצליח לתכנן בצורה מדויקת, יעילה וכיפית יותר. הוא עוזר לי להיות ממוקדת יותר – גם במה שאני עושה כרגע וגם במיקוד השבועי/חודשי/כללי שלי. מרווין גם אשכרה עושה לי חשק לעשות את המשימות שלי וליהנות מהעשייה יותר.
 

* עושה נעים *

המערכת כיפית, משחקית ונעימה לשימוש. העיצוב יפהפה (וניחשתם נכון – ניתן להתאמה אישית) – ואפילו הטורקיז האהוב עלי מככב בה. אם יש צבע אחר שאתם אוהבים, אפשר לשנות.
 

* מרגש ותומך בי *

מרווין לא מפסיק לרגש אותי עם החידושים והאפשרויות שהוא מביא, וההורים שלו (המפתחים) מאוד משקיעים בתמיכה ובמענה לשאלות, בקשות ותקלות.

 
אגב, המפתחים הם זוג צעיר, בלי משקיעים, והם עושם הכל החל מפיתוח, תיכנות, עיצוב, שיווק ושירות לקוחות. כל זה כשהאיש גם עובד כשכיר ב- 80% משרה. רק לעקוב אחרי איך שהם גורמים לדברים לקרות מהר זה סופר-השראה לפרודוקטיביות.

איך מרווין בנוי

המערכת של מרווין כוללת 3 חלקים מרכזיים:
 

1. מסטר-ליסט

 
רשימת-על של כל מה שיש לנו לעשות לבין תצוגה יומית – כמו דף מיקוד יומי. את המסטר-ליסט אפשר לחלק בצורה מסודרת וידידותית לפי קטגוריות, פרויקטים, תתי פרוקיטים ומשימות. מתוך המסטר-ליסט אפשר לשבץ משימות לפי היום, שבוע או חודש בהן אנחנו רוצים לעבוד עליהן. זה שונה מדד-ליינים שיש באפליקציות אחרות; כי במרווין אפשר לא רק לשבץ תאריך יעד, אלא תאריך (או תאריכים) שבו נקדיש זמן לעבודה על המשימה או הפרויקט.


2. תצוגה יומית

כמו "דף מיקוד יומי". זה המקום בו אנחו רואים את המשימות שתכננו להיום, או יכולים לבחור משימות מהמאסטרליסט או להוסיף משימות ישירות. יש גם תצוגה שבועית, חודשית, רבעונית ויותר.

3. אסטרטגיות

 
אסטרטגיות זה מה שהופך את מרווין לאם-אמא של הסופרטולס ולמערכת לפרודוקטיביות בהתאמה אישית. כל אסטרטגיה היא כמו כלי / תוסף / אפליקציה שמאפשרים דרך מסוימת לגשת לניהול, תצוגה או עבודה על המשימות. רק שכל הכלים האלו מרוכזים בתוך מרווין, ולא צריך לסנכרן ביניהם או להעביר אליהם את המידע. אפשר בלחיצה אחת לבחור באילו אסטרטגיות אנחנו רוצים להשתמש, ואפשר כל הזמן להחליף ביניהם ולהתאים את המערכת לצרכים המשתנים שלנו.
 
יש אסטרטגיות למטרות שונות:
* מיגור דחיינות
* הגברת ריכוז והתמודדות עם הפרעות קשב
* תכנון יומי/שבועי/חודשי והלאה
* פירוק נוח של פרוקיטים למשימות ושיבוץ שלהן קדימה
* תעדוף, בחירת משימות וקבלת החלטות
* גיימיפיקציה
* מיינדסט
* ועוד.

כמה אסטרטגיות במרווין שהכי עושות לי את זה

האמת, מרווין לא מפסיק לרגש אותי עם האסטרטגיות שלו. בכל שבוע נוספות אסטרטגיות חדשות, ויוצאים עדכונים על אסטרטגיות מלהיבות נוספות שעומדות להכנס. אני סוקרת כאן כמה שהכי שימושיות לי והיו גיים-צ'יינג'ר בשבילי (נכון לכתיבת שורות אלו), אבל באמת שזו רק טיפה בים.
 

הערכת זמן

כשמכניסים או עורכים משימה במרווין, אפשר לכתוב כמה זמן אנחנו מעריכים שהיא תקח. בנוסף, על כל משימה אפשר ללחוץ play, ואז מתחיל תזמון אוטומטי של המשימה (עם או בלי טיימר).זה כשלעצמו מכניס אותי לדרייב ועוזר לי להיות בפוקוס.
 
בנוסף, הערכת הזמן מאפשרת:
 
* לקבל ממרווין חישוב של כמה זמן ייקחו כל המשימות שתכננו למשבצת זמן מסוימת, ולראות אם התכנון ריאלי למסגרת הזמן שיש לנו.
 
* להעריך כמה זמן ייקח לנו לעשות פרויקט מסוים (מפרקים את הפרויקט למשימות, נותנים הערכה לכל משימה, ומקבלים חישוב של סך השעות).
 
* לבחון כמה זמן השקענו בפועל במשימה לעומת כמה זמן חשבנו שהיא תקח.
 
* לקבל סטטיסטיקות על כמה זמן השקענו באיזה סוגי משימות – לפי קטגוריה או פרויקט.

רשימות חכמות

במרווין אפשר לעשות פילטרים סופר-חכמים של המשימות שלנו. אפשר ממש לעוף עם הדמיון (ועם האפשרות שתראו בתוך המערכת). ויש הרבה אסטרטגיות מתקדמות שמתבססות עליהן. הנה כמה דוגמאות לרשימות חכמות בסיסות:
 
* רשימה של משימות שיש בהן מילה מסוימת. למשל כל משימה עם המילה "להתקשר" תכנס אוטומטית לרשימת "טלפונים".
 
* רשימה של משימות שבטווח זמן מסיים, לפי הערכת הזמן שעשיתם (למשל משימות של עד 10 דקות שאפשר לתקתק, משימות שמצריכות מעל שעה, ועוד).
 
* רשימת המשימות הכי דחופות.
 
* רשימת משימות ששייכות לפרויקטים הכי חשובים השבוע.
 
* רשימת צפרדעים (יש גם אסטרטגיה שמאפשרת לשים אייקון של צפרדע ליד משימות שרוצים "לבלוע" ולנקות מהשולחן כבר – כלי מוכר להתמודדות עם דחיינות).
 
 

חלונות זמן

זו אסטרטגיה שממש עזרה לי לעשות סדר בחיים ובעסק בחודשים האחרונים; מאפשרת לסדר את הלו"ז טנטיבית עם חלון זמן לכל דבר שחשוב לנו, עם הרבה יותר גמישות מאשר יומן גוגל מאפשר.
 
* אפשר לבחור צבע שונה לכל סוג חלון, ואז אוטומטית הצבע משתנה בכל חלון תחת השם הזה – גם בכאלו שתצרו בעתיד.
 
* אפשר לקבל הערכה ויזואלית ומספרית של כמה זמן שיבצנו לכל דבר.
 
* אפשר ליצור טמפלייטים שונים של תכנונים שבועיים לפי חלונות, ובכל שבוע לטעון את הטמפלייט המתאים.
 
* אפשר למחוק את כל החלונות בשבוע מסוים בלחיצה אחת.
 

 

חלוקת המיקוד היומי

יש דרכים שונות שאפשר לראות את רשימת המשימות היומית:
 
* לפי שעה ביום: חלוקה גנרית לבוקר, אחה"צ, ערב, או חלוקה לפי חלונות הזמן שיצרתם.
 
* לפי חשיבות: הכרחי, יהיה נחמד, בונוס.
 
* לפי קטגוריות שאתם בוחרים. * לפי רשימות חכמות – מעולה למי שעובד עם רשימות הקשר (קונטקסט) של שיטת GTD.
 

למי זה לא מתאים בשלב זה:

אמנם אפשר ליצור במרווין הרבה סט-אפים שונים ולהתאים אתו למגוון צרכים, אבל כמו כל דבר, גם הוא לא מתאים לכולם. מרווין עדיין בחיתולים, בשלבי בטא – שזה יתרון ענק אם אתם אוהבים להיות חלוצי מהפיכה ולהשפיע, אבל יש לזה גם חסרונות. אז למי זה לא מתאים כרגע:
 
* למי שבעיקר עובד על פרויקטים משותפים. בשלב הזה, מרווין לא תומכת בפרויקטים משותפים (זה מתוכנן להמשך השנה). אפשר לממשק אותה דרך זאפייר לאפליקציות אחרות, אבל אם אתם בעיקר חולקים פרויקטים – כנראה זו לא המערכת בשבילכם כרגע.
 
* למי שעודף אפשרויות ושינויים מהירים משתק אותו.
פשוט חכו קצת שהם יתייצבו. ובכל מקרה: כדאי להגדיר מה הצרכים שלכם לפני שאתם נכנסים למערכת. מוזמנים להיעזר בי לזה.
 

כמה זה עולה:

מנוי חודשי – 12$ לחודש.
מנוי שנתי – 8$ לחודש.
מנוי לכל החיים – 300$ חד פעמי.
 
אפשר להירשם לחודש נסיון חינם. וכאן יש קופון לקבלת חודש נוסף מתנה (סה"כ חודשיים): TXMICHAL (את הקופון מכניסים איפה שבוחרים מסלול מנוי – לא צריך להכניס פרטי אשראי. מספיק ללחוץ אנטר).
 
העלות בערך פי 2 מאפליקציות משימות אחרות, כי הם לא הולכים על כמות גדולה של משתמשים, אלא על כמות קטנה, כדי שהם יוכלו לתת מענה אישי לכולם ולהתייחס לבקשות. זו גם לא אפליקציה רגילה לניהול זמן – ולכן יש להם הרבה עלויות נוספות.
 
בעיניי זה לא יקר ביחס לתמורה ולזה שמרווין יכול להחליף קואצ'ר לניהול זמן בדברים מסוימי. אגב, הכיוון הוא אסטרטגיות שעוזרות לפתח הרגלים ולעקוב אחריהם, לבחור איזו משימה לעשות עכשיו, ועוד אסטרגיות אימוניות.
 

אפשר הנחה?

הם נותנים 50% הנחה לסטודנטים על מנוי שנתי. ותמיד אפשר לפנות אליהם אם מאוד רוצים להשתמש במערכת ואין מצב לשלם את זה.
 
 

איך אפשר לדעת עוד?

1. אפשר לשאול שאלות בתגובות למטה.
 
2. אפשר להצטרף לקהילת הפייסבוק של משתמשי מרווין בישראל ולשאול אותי בה שאלות.
 
 
4. אפשר לצפות בהדרכה על האסטרטגיות השונות במרווין ועל איך להתחיל לעבוד עם המערכת.
 

5. להירשם בטופס למטה ולקבל הזמנה אישית להדרכות חינמיות שאעשה בהמשך לגבי איך לעבוד עם מרווין.

 

עדכון ממרץ 2021:

המוןןןן דברים השתנו, התחדשו והשתפרו במרווין מאז כתיבת הפוסט. כאן יש פה הדרכה חדשה שהקלטתי לא מזמן:

 


דגש לסיום:

 
כדאי להתחיל את השימוש במערכת וליצור את הסט-אפ דרך המחשב. זה יותר נוח, ובגרסאות הווב והדסק טופ יש כרגע יותר אפשרויות מאשר באפליקציה.
 
אני תמיד שמחה לשמוע על עוד אנשים שמתאהבים במרווין, אז אם זה קורה גם לך, אשמח לשמוע על זה 😉 ואם יש לך שאלות או תהיות – אפשר לכתוב פה למטה בתגובות. מבטיחה להתייחס.
 

גילוי נאות:

אני מקבלת עמלה על כל הרשמה דרך הקישורים שכאן, עם או בלי הקופון. הייתי ממליצה עליהם בהתלהבות גם בלי זה, ובכל מקרה – לך המחיר נשאר זהה – ואפילו נמוך יותר בהכנסת הקוד קופון. (TXMICHAL)

 

רוצה פרודוקטיביות בכיף עם מרווין?

משאירים פה מייל ומקבלים:

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: